לקאדילק לקח רק 19 דקות למלא לחלוטין את פנקס ההזמנות לג'יפ החשמלי החדש שלה – הליריק

קאדילק פתחה אפשרות להזמנה של הליריק - הג'יפ החשמלי החדש שלה - ובתוך 19 דקות אזל כלל המלאי של הרכב בארה"ב.

ג'נרל מוטורוס עולה לחדשות לאחרונה בעיקר עם המשך הסאגה של סוללות השברולט בולט שעלולות לגרום לשריפה, כאשר העדכון האחרון בנושא היה ההמלצה של שברולט לבעלי שברולט בולט לא לחנות במרחק הקטן מ-15 מטרים מרכבים אחרים. לכן, שמחנו מאוד לראות את העדכון שמגיע מקאדילק – חטיבת היוקרה של קונצרן הענק האמריקאי – אשר נוגעת לג'יפ החשמלי החדש של היצרנית – הליריק.

קאדילק ליריק
סוללה גדולה, טווח מעולה, והמון יוקרה. קאדילק ליריק (מקור: אתר קאדילק העולמי)

ב-18 בספטמבר, קאדילק פתחה את אפשרות ההזמנה לליריק החדש באופן מקוון. רוכשים רלוונטיים נדרשו על ידי קאדילק לבצע הזמנה ולשלם מקדמה של כ-100 דולרים בלבד, ובתוך לא פחות מ-19 דקות – כל פנקס ההזמנות התמלא, וקאדילק עצרה את אפשרות הרכישה המקוונת. ההזמנה התאפשרה לגרסאת ההשקה של הקאדילק ליריק, מעין גרסה מיוחדת – שג'נרל מוטורוס עדיין לא ציינה מה בדיוק הולך להיות מיוחד בה (בדומה לגרסאת המייסדים של הטסלה רודסטר, כנראה).

קאדילק ליריק
פנים הרכב. קאדילק ליריק (מקור: אתר קאדילק העולמי)

קשה לדעת האם אפילו בקאדילק ציפו להצלחה מסחררת שכזו בהזמנות הרכב – מדובר בג'יפ יוקרתי וגדול מימדים, עם תג מחיר שמתחיל מקצת מתחת ל-60 אלף דולרים (קרוב ל-200 אלף שקלים לפני הובלה, מיסים ותוספות של היבואן המקומי). קאדילק גם לא שחררה מידע על מה בדיוק כמות הרכבים שהיא הקצתה להזמנה מראש, אך אם ניסיון העבר מלמד משהו – ניתן להסתכל למשל על ה-ID.4 של פולקסווגן – שבעת פתיחת המכירה המקוונת בארה"ב, הוזמנו אלפי יחידות בפרק זמן של שעות בודדות, הפורד F150 החשמלי שגם אותו היה ניתן להזמין בהזמנה מוקדמת – שם בוצעו מעל ל-44 אלף הזמנות בתוך יממה בודדת, והסייברטראק של טסלה, עלייה בוצעו כ-41 אלף הזמנות ביום הראשון, ולא פחות מרבע מיליון הזמנות בשבוע שבו ניתן היה להזמינה בעת ההשקה. עיקר האכזבה שלנו בהקשר הספציפי הזה הוא חוסר הבנה, כנראה, של היצרניות הנוגע לרצון הלקוחות לרכוש רכבים חשמליים, אפילו כאשר מדובר ברכב חשמלי דוגמאת הקאדילק ליריק.

קאדילק ליריק
גם בחזית הזו קשה לטעות. קאדילק ליריק (מקור: אתר קאדילק העולמי)

הליריק עצמו יגיע עם סוללת 100.4 קוט"ש והנעה אחורית, שתספיק לדברי היצרנית לסדר גודל של כ-480 קילומטרים. הרכב צפוי לתמוך ביכולת טעינה מעמדה ביתית או ציבורית של עד 19.2 קילו וואט, או טעינה מהירה של 190 קילו וואט בעמדת טעינה מהירה (להרחבה – מומלץ לעיין במדריך לגדלי סוללה והספקי טעינה, ובנוסף – מדריך לעמדות טעינה). זהו בסך הכל הרכב החשמלי השלישי של חברת ג'נרל מוטורוס בכלל – כאשר קדמו לו זוג דגמי השברולט בולט, ואם לשפוט לפי קצב ההזמנות של הליריק – גם הוא צפוי לזכות להצלחה בנתוני המכירות. השברולט בולט היא המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בארה"ב לאחר טסלה מודל 3, וכנראה שכעת צפוייה לטסלה תחרות גם בפסגה. בשביל קאדילק, זהו הרכב החשמלי הראשון בליין, אך היצרנית מתכננת בשנים הקרובות לעבות את ההיצע החשמלי שלה, בהתאם לדרישות הרגולטיביות שמגיעות מרחבי אירופה וארה"ב.

קאדילק ליריק
קאדילק ליריק (מקור: אתר קאדילק העולמי)

כרכב יוקרה גדול מימדים, צפוי מאוד שהקאדליק ליריק יכלול את מגוון התפנוקים המירבי לרכבי קצה שכאלו, דוגמאת שלל מערכות בטיחות אקטיביות, יכולות נהיגה אוטונומיות, רמת גימור גבוהה במיוחד, מגוון רחב של מנגנונים חשמליים כמו מושבי נהג ונוסע עם כיוון חשמלי וזכרונות, פתיחה חשמלית של תא המטען, גג זכוכית פנורמי, עיצוב עוצמתי שאין לטעות בו, וככל שתהיו מוכנים להכניס את היד לכיס – כך אפשרויות ההתאמה האישית של הרכב ילכו ויגדלו. קאדילק צפויה לשחרר את הליריק לראשוני הלקוחות כבר ברבעון השני של שנת 2022.

מתלבטים אם לחכות לקאדילק ליריק או להזמין כבר עכשיו את אחד מהרכבים החשמליים המוצעים בארץ? בקבוצת הפייסבוק הרשמית של פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו לקבל את כל התשובות

קאדילק ליריק
קאדילק ליריק (מקור: אתר קאדילק העולמי)