אודי Q5 e-Tron נחשף בסין, עם אפשרות לשבעה מקומות – אך כנראה כדגם בלעדי לשוק הסיני

אודי מציגה את ה-Q5 e-Tron, כרגע כדגם בלעדי, כפי הנראה, לשוק הסיני - אך עם כוונות ברורות לשוק הקרוסאוברים החשמליים הגדולים באירופה

לא עבר זמן רב מאז שדיווחנו כי אודי מתכננת התרחבות אדירה בליין הדגמים החשמלי שלה – שיכלול עד 2025 לא פחות מ-20 דגמים, מה שיהפוך אותה ליצרנית האירופאית עם הליין החשמלי הענף ביותר. הליין מונה כיום כ-5 דגמים: אודי e-Tron, זוג דגמי ה-Q4 החשמליים וזוג דגמי ה-GT החשמליים (הארבעה האחרונים הושקו בישראל בתחילת חודש נובמבר, ה-e-Tron משווק בישראל זה מכבר), וכל זאת נוסף לדגמי הפלאג אין של אודי – בינהם ניתן למנות גם את זוג דגמי Q5 שהושקו בישראל ממש לאחרונה לאחר מתיחת הפנים שהם עברו.

אודי Q5 אי טרון
אודי Q5 e-Tron (מקור: אתר אודי העולמי)

בדומה למה שראינו עם ההונדה HRV החשמלית שהושקה בשוק הסיני באופן בלעדי, חלק מההליך הביורוקרטי של השקת דגם חדש של רכב בסין מצריך מסירה לממשל של מגוון פרטים לגבי הרכב – בין השאר גם תמונות ומפרט מלא. כך, אנו מתוודעים כי אודי צפויה להשיק בסין דגם חשמלי חדש לחלוטין – אודי Q5 e-Tron, שמבוסס הוא עצמו על הפולקסווגן ID.6 – קרוסאובר חשמלי גדול של פולקסווגן שמיועד, לפחות כרגע, לשוק הסיני באופן בלעדי.

אודי Q5 אי טרון
אודי Q5 e-Tron (מקור: אתר אודי העולמי)

סוללה בגודל 83.4 קוט"ש תאכלס את האודי Q5 e-Tron, ועל בסיסה יוצעו שלוש גרסאות הספק לדגם: הראשונה היא Q5 35, לה הנעה אחורית ומנוע בהספק 170 כ"ס, גרסאת Q5 40 – גם היא בעלת הנעה אחורית, אך עם מנוע עוצמתי יותר בהספק של כ-201 כ"ס. זוג הגרסאות האלו מספקות טווח מוצהר של כ-560 ק"מ לפי התקן הסיני. הגרסה השלישית היא Q5 50 Quattro, שכמשתמע משמה – תעשה שימוש בזוג מנועים ותאפשר הנעה כפולה – במקרה זה, ההספק מזנק ל-308 כ"ס. גרסאת ה-40 תאפשר בחירה בין שישה לשבעה מקומות, בעוד זוג הגרסאות האחרות יגיעו מהיצרנית עם שישה מקומות.

אודי Q5 אי טרון
שישה או שבעה מקומות עם הנעה חשמלית היו יכולים לזכות להצלחה רבה בישראל, אם רק היו מגיעים אל אירופה מלכתחילה. אודי Q5 e-Tron (מקור: אתר אודי העולמי)

לא נראה כי אודי תשווק את ה-Q5 e-Tron מחוץ לגבולות סין בשלב זה, אך בהמשך להצהרת החברה כי היא מתכננת כמות מאוד גדולה של דגמים חשמליים בפרק זמן יחסית קצר, של קצת מעל ל-3 שנים, אנחנו בהחלט לא נתפלא אם עמוק במחלקות המחקר והפיתוח של היצרנית בגרמניה נמצאים בשלבים הסופיים של תכנון ופיתוח Q6 e-Tron או אולי אפילו Q7 e-Tron, שישווק באופן גלובלי ויגיע כנראה גם לישראל, אך כמובן שלא נתנגד לראות כאן את ה-Q5 החשמלי המדובר, אם כי הסיכוי לכך נמוך מאוד.

מתלבטים אם רכב חשמלי הוא הבחירה הנכונה בשבילכם? עיון במדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר

מה דעתכם על הגרסה הסינית של האודי Q5 e-Tron? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

אודי Q5 אי טרון
אודי Q5 e-Tron (מקור: אתר אודי העולמי)