התרגלתם לסופרצ'רג'ר של טסלה? תתכוננו ל"לאונג' טעינה" של אודי

אודי משיקה בימים אלו את לאונג' הטעינה הראשון מסוגו מטעמה - שיכיל 6 עמדות טעינה מהירות בקצב של 320 קילו וואט, ואזור המתנה מפואר למטעינים

אחד הייתרונות הגדולים של בעלי טסלה, גם בארץ, הוא רשת הסופרצ'ארג'רים. למי שאינו מכיר – מדובר בעמדות טעינה מהירות, שנכון להיום ניתנות לשימוש אך ורק עם רכבי טסלה. הסופרצ'ארג'רים מאפשרים טעינה בקצב של עד 250 קילו וואט, בהתאם לתשתית המקומית, ולמרות הבעלדיות בשימוש לבעלי רכבי טסלה בלבד – בכמה מקומות בעולם, טסלה כבר החלה לפתוח את הסופרצ'ארג'רים שלה לקהל משתמשי הרכב החשמלי באופן גורף.

לאונג' טעינה
לאונג' טעינה של אודי. כרגע רק בנירנברג, אך אם הפיילוט יצליח – לא מן הנמנע שנראה אותו בעוד מקומות בעולם, ואולי אף בארץ (מקור: אתר אודי העולמי)

סופרצ'ארג'רים? הצחקתם את אודי. בחברה עומדים לפתוח ב-23/12/2021  את לאונג' הטעינה הראשון בעולם. אודי לוקחים את נושא הטעינה לרכבים צעד קדימה, ולא בחרו בהקמה של עמדות טעינה בנקודת עניין – אלא ביצירת נקודת עניין קונקרטית שהיא עצמה מתקן טעינה. אבל התכנון של אודי רחוק ממספר עמדות טעינה שמפוזרות על גבי מקומות חנייה קיימים, והלאונג' הזה צפוי להיות פיילוט ראשון מסוגו למעין סטנדרט שאודי מתכננן בנושא טעינת הכרכבים שלה.

לאונג' טעינה
(מקור: אתר אודי העולמי)

אז מה יש כאן? חוץ ממה שאתם רואים בתמונות, לאונג' הטעינה של אודי, שיוקם בנירנברג, צפוי לכלול המון פינוקים. ראשית, במתקן ישנן 6 עמדות טעינה מהירות – כל אחת מהן בקצב של לא פחות מ-320 קילו וואט מסחררים. לעמדות הטעינה האלו מערכת ניהול מיוחדת פרי פיתוחה של אודי, אשר תאפשר לבעלי הרכבים לתזמן את הטעינה, או במילים אחרות – "להזמין תור". במהלך הפיילוט, עובד מטעם אודי ישהה בלאונג' לשירותם של הבאים והשבים בין השעות 10:00-19:00, ובנוסף – המתקן יציע גם נקודת החלפה לסוללות לאופניים חשמליים, אפשרות של השכרת קטנועים חשמליים, אינפורמציה לגבי דגמי אודי, ואם תרצו – תוכלו גם לבצע במתקן נסיעות מבחן על דגמי האודי e-Tron GT וה-Q4 החשמליות (אותן ראינו לאחרונה בהשקה בישראל).

לאונג' טעינה
נראה כמו מקום נהדר להעביר בו 45 דקות של טעינה מהירה ל-eTron GT שלכם (מקור: אתר אודי העולמי)

מתחת לפני השטח, ישנה יחידת אחסון אנרגיה בגודל 2.45 מגה-וואט שעה (24,500 קוט"ש), על הגג פאנלים סולאריים שמאפשרים קצב טעינה ליחידת האחסון של 30 קילו וואט, ובאודי טוענים כי המערכת יכולה לתחזק את עצמה במרבית הזמן המוחלטת מבחינת צריכת אנרגיה ללא צורך בשימוש בחשמל מבחוץ. כחלק מתחילת הפעילות, אודי מציעים בהתחלה לבעלי דגמי ה-eTron טעינה בעלות זהה של 31 סנט לקוט"ש (1.11 ש"ח נכון לשער ההמרה הנוכחי), אך בהודעה לעיתונות של אודי לא צויין האם העמדות יהיו פתוחות גם לרכבים שאינם של אודי עצמה – אם כי ניתן להניח כי לפחות בשלב הפיילוט, אודי תאפשר רק לבעלי דגמי e-Tron לעשות שימוש בלאונג' הזה.

עדיין תוהים מה ההבדל בין עמדת טעינה רגילה למהירה? המדריך לעמדות טעינה יעשה לכם סדר

אם גם אתם מתבלבלים עדיין בין קוט"ש, קילו וואט, ושאר הסברים ומונחים טכניים בתחום הטעינה וגדלי הסוללה – בקרו במילון המונחים החשמלי

גרים בנירנברג ורוצים לספר לנו ממקום ראשון על חווית השימוש בלאונג' הטעינה של אודי? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי