אודי חושפת את ה-A6 e-Tron Avant – סטיישן חשמלית מפוארת, עוצמתית, ספורטיבית ועם טווח של 700 ק"מ. כקונספט, כרגע

אודי מציגה קונספט חדש ומרתק - A6 e-Tron Avant: גרסאת סטיישן חשמלית קונספטואלית ל-A6, עם טווח מוצהר של כ-700 ק"מ, שכנראה תהפוך לסדרתית בקרוב
מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

לפני מספר חודשים, דיווחנו לכם כי לאודי תוכניות גדולות לתחום החשמלי. בחברה הודיעו כבר מספר פעמים כי בשני הקרובות, החברה תעבור ממנועי בנזין ומערכות פלאג אין למערכות חשמליות לגמרי, ואף הודיעה כבל עם ועדה כי עד שנת 2025, יהיו לה לא פחות מ-20 דגמים חשמליים במכירה באירופה. לאט לאט אנחנו רואים תוספות חשמליות לתפריט של החברה, ועכשיו משחררים באודי קונספט מאוד מעניין: ה-A6 e-Tron Avant, גרסאת סטיישן ל-A6 חשמלית, כרכב קונספט.

Audi A6 Avant e-tron concept
אודי A6 e-Tron Avant קונספט (מקור: אתר אודי העולמי)

ה-A6 eTron הזו מגיעה, כפי שמשתמע משמה, כרכב קונספט, בתצורת סטיישן, אבל עם עיצוב מובחן שלוקח את משפחת דגמי ה-e-Tron צעד קדימה בכל הנוגע למראה. למעשה, הרכב נראה לא מאוד רחוק משלבי הייצור, ולא נתפלא אם השימוש הנרחב בפאנלים אטומים ברחבי הדגם יהפוך לסימן ההיכר של דגמי ה-e-Tron של אודי. לפי הודעת החברה לעיתנוות, הדגם המדובר הוא ממשיך לשושלת בת עשרות שנים של דגמי סטיישן ספורטיביים מוצלחים ונחשקים, למרות שמדובר בדגם קונספט.

Audi A6 Avant e-tron concept
(מקור: אתר אודי העולמי)

לצערנו, באודי לא שיחררו ולו תמונה אחת לרפואה של פנים הרכב, אך תמונות חיצוניות, וסרטון ארוך ומקיף במיוחד שהכנו לכם בראש הכתבה מציג את הרכב מכל זווית אפשרית מבחוץ, בסטודיו ובנסיעה. העניין שתפס את ליבנו, הוא דווקא החלק הראשון בסרטון המדובר: באודי בחרו להציב כמה וכמה דגמי Avant מהעבר שלה, אחד אחרי השני באולפן, עד להופעתה של A6 e-Tron שעלייה אנו כותבים. זה גורם לנו לחשוב כי למרות שבאודי מדגישים כי מדובר בדגם קונספט, לא ייקח זמן רב עד שזה יעלה לפסי הייצור כדגם סדרתי ואף יגיע לכבישים בעולם ובארץ (ללא איזכור של משבר השבבים, המלחמה באוקראינה או הקורונה – אנו נשתדל להשאר אופטימיים).

Audi A6 Avant e-tron concept
(מקור: אתר אודי העולמי)

באודי מדגישים כי יכולות הטעינה של ה-A6 e-Tron יהיו בסקאלה העליונה שניתן כיום למצוא ברכבים חשמליים: טעינה מהירה תתאפשר בקצב של כ-270 קילו וואט, מה שיאפשר מילוי של 300 ק"מ לתוך הסוללה ב-10 דקות טעינה בלבד. הטווח המוצהר, בשלב זה לפחות, עומד על לא פחות מ-700 ק"מ – ראש בראש מול דגמי המרצדס EQS (שם, כרגע, אין גרסאת סטיישן). לצערנו, באודי לא הזכירו מה צפוי להיות גודל הסוללה, אך נשער כי אם הטווח המדובר הוא 700 ק"מ, עפ"י ההצהרה, הסוללה תהיה בגודל של סביב ה-100 קוט"ש.

להרחבה בנושא קילו וואט, קוט"ש ועמדות טעינה – מומלץ לעיין הן במילון המושגים החשמלי והן במדריך לעמדות טעינה

Audi A6 Avant e-tron concept
(מקור: אתר אודי העולמי)

התאוצה בדגם המדובר תתאפשר מ-0 ל-100 בקצת פחות מ-4 שניות (גם במקרה זה לא נמסרו בהודעה לעיתונות מספרים מדוייקים), אבל מעבר לכך אין נתונים קונקרטיים בידיעה ונותר לנו בעיקר לשטוף את העיניים בסרטון לעיל ובתמונות. כאמור, לדעתנו הדגם הזה קרוב לייצור הרבה יותר משאודי מוכנים לחשוף, ונעריך בזהירות כי עד סוף השנה – אולי אפילו נראה כבר הודעה על השקה עולמית ממשמשת ובאה.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

מה דעתכם על האודי A6 e-Tron Avant קונספט? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

Audi A6 Avant e-tron concept
(מקור: אתר אודי העולמי)