המשפחתית הפופולארית חוזרת: טויוטה קורולה סדאן שוב בישראל

לאחר היעדרות וכיסופים מצד הנהגים הישראלים - המשפחתית האייקונית של טויוטה שבה לישראל בייצור יפני מלא, עם עיצוב רענן, טכנולוגיה מתקדמת ומערכות בטיחות מהדור החדש

טויוטה קורולה סדאן, אחת מהמכוניות הנמכרות ביותר בעולם, חוזרת לישראל לאחר היעדרות ארוכה בצל המלחמה. מאז הצגתה לראשונה בשנת 1966 ועד היום נמכרו מעל 55 מיליון יחידות ברחבי העולם – נתון שהפך את הקורולה לאייקון מוטורי ולבחירה הבטוחה של משפחות, נהגים פרטיים וציי רכב.

החל מה-1 בדצמבר 2025 תוצע טויוטה קורולה סדאן למכירה מחדש בישראל. החזרה לישראל מתבצעת בייצור יפני מלא במפעל טקאוקה שבמחוז אאיצ'י, שם מאסטרי הטאקומי – מומחים שהקדישו למעלה מ-60,000 שעות לשכלול רמת המיומנות שלהם – מטפלים בכל כלי רכב ביצירתיות, דיוק ושאיפה לשלמות. חזרתה לישראל מביאה איתה ריענון עיצובי בסגנון השוק האמריקאי, מערכות בטיחות מתקדמות, אבזור מודרני ומערכת הנעה היברידית חסכונית במיוחד.

אז מה חשוב לדעת על הדגם?

טויוטה קורולה המעודכנת בתצורת סדאן (צילום: טויוטה ישראל)
טויוטה קורולה המעודכנת בתצורת סדאן (צילום: טויוטה ישראל)

עיצוב טויוטה קורולה

עיצובה של הקורולה סדאן החדשה שואב השראה מהשוק האמריקאי ומציג קווים חדים, פרופורציות אלגנטיות ומראה ספורטיבי ומודרני. חזית הרכב זוכה לגריל רחב ומדויק, לצד פנסי Bi-LED המייצרים חתימת תאורה מתקדמת ומרשימה. מאחור, יחידות תאורה צרות וחיתוכים מדויקים מדגישים את תחושת הרוחב והיציבות. מידותיה – אורך של 4,630 מ"מ, רוחב של 1,780 מ"מ וגובה של 1,435 מ"מ – מקנות לה נוכחות מאוזנת על הכביש ומעניקות תחושה של רכב גדול ואיכותי. בחירה בחמישה צבעי מרכב, בהם לבן פנינה מטאלי, אפור כהה מטאלי ואפור תכלת מטאלי, מאפשרת ללקוחות למצוא את הגוון המדויק המתאים להם. תא הנוסעים ממשיך את הקו המודרני: גימורים נקיים, קונסולה רחבה ומסך מולטימדיה מרכזי עם חיבורי סמארטפון אלחוטיים יוצרים סביבת נהיגה מתקדמת ומזמינה.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב היברידי? מדריך רכב היברידי יעשה לכם סדר!

טויוטה קורולה המעודכנת בתצורת סדאן (צילום: טויוטה ישראל)
טויוטה קורולה המעודכנת בתצורת סדאן (צילום: טויוטה ישראל)

מפרט טויוטה קורולה היברידית

הקורולה בתצורת סדאן חוזרת עם מערכת הנעה היברידית מהדור החדש של טויוטה, המבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר המשלב מנוע חשמלי מתקדם להפקת הספק משולב של 138 כ"ס. יחידת הכוח מתאפיינת בתגובתיות חלקה ובמעבר כמעט לא מורגש בין מצבי הנעה, ומספקת צריכת דלק מרשימה של 21.3 ק"מ לליטר בממוצע משולב. ההנעה הקדמית משולבת עם תיבה אוטומטית רציפה (e-CVT) היוצרת תחושת זרימה ושקט בתא הנוסעים. שלדת הרכב מבוססת על פלטפורמת TNGA העדכנית, המעניקה קשיחות מבנית גבוהה, יציבות משופרת והתנהגות כביש בטוחה. מערכת המתלים מכוילת לנוחות גבוהה, ומתאימה במיוחד לנסיעה עירונית ולשמור על יציבות טובה גם בכבישים מהירים. כמקובל בטויוטה, הדגש על אמינות ועלויות תחזוקה נמוכות ניכר בכל רכיב במערכת ההנעה.

להרחבה בנושא מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

טויוטה קורולה המעודכנת בתצורת סדאן (צילום: טויוטה ישראל)
טויוטה קורולה המעודכנת בתצורת סדאן (צילום: טויוטה ישראל)

איבזור

הקורולה משווקת עם רשימת אבזור מקיפה המותאמת לשגרת הנהיגה המודרנית. במרכז תא הנוסעים מותקן מסך מולטימדיה בגודל "8 התומך ב-Apple CarPlay ו-Android Auto בחיבור אלחוטי מלא, לצד לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7 המעניק לנהג מידע ברור וקריא. מערכת חכמה ללא מפתח מאפשרת כניסה והתנעה בלחיצת כפתור, בעוד תאורת ה-Bi-LED הקדמית מבטיחה שדה ראייה רחב ושימושי בלילה. מערכת המיזוג כוללת בקרת אקלים יעילה, וריפודי הבד מציעים איכות גבוהה ושימושיות יומיומית. מושבים קדמיים מחוממים מייצרים נוחות בימים קרים, והדגם כולל גם מערכת שמע תואמת לשוק האמריקאי – כאשר לצורך קליטה מלאה ניתן להשתמש באפליקציות רדיו אינטרנטי באמצעות הממשקים האלחוטיים. תא המטען מרווח ומתאים לשימוש משפחתי מלא, והנדסת האנוש המוכרת של טויוטה בולטת בכל פרט.

טויוטה קורולה המעודכנת בתצורת סדאן (צילום: טויוטה ישראל)
טויוטה קורולה המעודכנת בתצורת סדאן (צילום: טויוטה ישראל)

בטיחות ומערכות עזר

חבילת הבטיחות המקיפה Toyota T-Mate מוצעת כסטנדרט ומעניקה לקורולה יתרון משמעותי בסגמנט המשפחתיות. המערכת משלבת את Toyota Safety Sense 3.0, הכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ביום ובלילה, זיהוי אופנוע ביום, סיוע לפנייה בצמתים וזיהוי רכב המתפרץ לצומת. בנוסף, המערכת יודעת למנוע האצה פתאומית, לסייע בהיגוי בשעת חירום ולהתריע על עייפות הנהג. מערכות חכמות נוספות כוללות ניטור שטחים מתים במראות, התראה על תנועה חוצה מאחור בעת יציאה מחניה ומערכת המונעת פתיחה מסוכנת של הדלתות בעת שמשהו מתקרב מאחור. הרכב מצויד בעשר כריות אוויר, מערכת ABS עם חלוקת כוח בלימה EBD ומערכת זיהוי נוכחות נוסע המנטרת את הפעלת כרית האוויר הקדמית – כולן יחד מעניקות שכבת הגנה מרשימה לנוסעים.

טויוטה קורולה המעודכנת בתצורת סדאן (צילום: טויוטה ישראל)
טויוטה קורולה המעודכנת בתצורת סדאן (צילום: טויוטה ישראל)

מחיר טויוטה קורולה היברידית

טויוטה קורולה סדאן החדשה תוצע בישראל במחיר התחלתי של 159,990 שקלים, ותהיה כאמור זמינה לרכישה החל מה-1 בדצמבר 2025.

בנוסף, ניתן יהיה להרחיב את חבילת השירות עם תוכניות טיפול מקיפות ושירות Toyota Relax, המעניק אחריות מורחבת עד 15 שנים או 250,000 קילומטרים.

לקריאה וצפייה בנושאים נוספים – טויוטה קורולה קרוס

מבחן מקיף טויוטה קורולה קרוס היברידית – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

רוצים לדבר על רכבי טויוטה? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים וההיברידיים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!