טנדרים חשמליים הופכים במהירות לחלק בלתי נפרד משוק הרכב העולמי, כשהם מציעים שילוב בין עוצמה, כושר נשיאה וגרירה מרשימים – לבין חיסכון באנרגיה וידידותיות לסביבה. עם טכנולוגיות מתקדמות כמו סוללות ארוכות טווח, טעינה מהירה, והנעה כפולה, הם מספקים מענה הן ללקוחות פרטיים והן לעסקים. יצרניות מובילות כמו טסלה (עם הדגם טסלה סייברטראק), ריביאן (ריביאן R1T וריביאן R2 R3), פורד (פורד לייטנינג), קונצרן ג'ילי (רדאר RD6), פוטון (פוטון UTNLAND), איסוזו (איסוזו DMAX חשמלי) ו-KGM (עליה תכף נדבר) משקיעות משאבים רבים בפיתוח דגמי פיקאפים חשמליים – מה שהופך אותם לאלטרנטיבה אמיתית לטנדרים מונעי דיזל ובנזין.
בעוד בעבר בעיקר האמריקאים התמקדו בפיתוח פיקאפים חשמליים, כיום השוק מגוון יותר וכולל יצרניות מכל העולם. אנחנו התכנסנו כאן היום כי חברת KG Mobility (KGM) הדרום-קוריאנית (סאנגיונג לשעבר) עושה היסטוריה משל עצמה, עם השקת Musso EV – הטנדר החשמלי הראשון במדינה. אז כמה ביקוש יש לו בפועל?
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

מפרט טכני של הטנדר החשמלי Musso
לפני שנענה על השאלה, בואו נעבור בקצרה על המפרט הטכני. ה-Musso החשמלי מצויד בסוללה בגודל 86.6 קוט"ש, המספקת טווח נסיעה מירבי של כ-400 ק"מ. טעינה מהירה בקצב מקסימלי של 200 קילוואט מאפשרת לטעון 80% מהסוללה תוך 24 דקות בלבד.
הטנדר מגיע בשתי תצורות הנעה: הנעה קדמית בהספק של 207 כ"ס, והנעה כפולה בהספק של 413 כ"ס.
כושר הגרירה של ה-Musso EV עומד על כ-1.8 טון, והוא כולל מערכת ייצוב נגרר מובנית. מבחינת מימדים, אורכו 5,160 מ"מ, רוחבו 1,920 מ"מ, וגובהו 1,740 מ"מ.
להרחבה בנושא מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

אבזור Musso החשמלי
ה-Musso EV משלב בין הפונקציונליות של טנדר לבין הנוחות של קרוסאובר, מה שהופך אותו לאלטרנטיבה מעניינת לקרוסאוברים בינוניים. בפנים, הרכב מאמץ עיצוב בסגנון שהיצרן מכנה "Slim & Wide", עם מסך פנורמי רחב המחולק לשני מסכים דיגיטליים בגודל 12.3 אינץ'.
בנוסף, הרכב מגיע כסטנדרט עם תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, מצלמות ClearSite Ground View, ומטען אלחוטי לטלפון הנייד. עבור סאנרוף, מערכות ניטור מתקדמות, גגון, ומערכת שמע פרימיום מבית Alpine – הלקוחות יצטרכו לשלם תוספת.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

מה הביקוש לטנדר החשמלי Musso מבית KGM ומה מחירו?
מאז השקתו ב-5 במרץ, הרכב זוכה לביקוש גבוה, כשיותר מ-3,200 הזמנות התקבלו תוך שבועיים בלבד. הגרסה במהדורה מוגבלת של הטנדר, Musso EV Special Edition, נמכרה במלואה תוך שעה וחצי בלבד.
בדרך כלל, טנדרים חשמליים הם עסק יקר. מחירו ההתחלתי של ה-Musso החשמלי עומד על 48 מיליון וון (כ-122 אלף שקלים). לאחר מימוש תמריצים ממשלתיים, המחיר הסופי עשוי לרדת לכ-39.62 מיליון וון (כ-100 אלף שקלים) – מה שהופך אותו לאחת האופציות האטרקטיביות ביותר בקטגוריית הטנדרים החשמליים, ולא רק בדרום קוריאה.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מקווים לחזרתם המהירה והשלמה של כל החטופים ומאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!
רוצים לדבר על טנדרים חשמליים? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי