קונצרן פולקסווגן ממשיך לחגוג בכותרות כאן בפלאג מג – הייתה לנו את החגיגה של פולקסווגן בתערוכת מינכן 2021, הייתה לנו גם ההצהרה של מנכ"ל סקודה לגבי התמקדות ברכבים חשמליים על חשבון רכבי פלאג אין, גם תחילת הייצור של הקופרה בורן לא חמקה מעיננו, ולמרות שסקודה לא מסתערת על התחום החשמלי כמו אודי (עם התוכניות שלה ל-20 דגמים חשמליים עד 2025) או כמו פולקסווגן, סקודה עובדת בתחום זה בכיוונים מעניינים.
סקודה אניאק החשמלי הושק בעולם לפני קצת פחות משנה, והוא מבוסס על הפלטפורמה של ה-ID.4 של פולקסווגן. לג'יפון ישנן מספר אפשרויות לגדלי סוללה – בין 55 קוט"ש ל-82 קוט"ש, כאשר גרסאת ה-82 קוט"ש מקוררת נוזל, וישנן גם מספר רמות גימור, כמו בכל דגם של הקונצרן. בנוסף לדגם ה-"שגרתי" של האניאק, סקודה שחררה לאחרונה טיזרים של גרסאת מעין-קופה שלו בצבעי הסוואה, גרסה שסקודה צפויה להציג בקרוב מאוד.
אבל ההכרזה הנוכחית של סקודה קצת שונה – גם בהשוואה להשקות אחרות שאנחנו רואים לאחרונה. מדובר במהדורה מוגבלת של הסקודה אניאק, שנקראת "מהדורת המייסדים". גרסה זו תיוצר ב-1895 יחידות בלבד – כמות יחידות שמהווה מבחינת החברה התייחסות לשנת ההקמה שלה, וכמות זעומה של כלי רכב מהמהדורה המוגבלת הזו יגיעו לכל מדינה – לבריטניה לדוגמא, יגיעו רק 50 רכבים כאלו.
אז מה יש כאן? חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מסילות גג מושחמות, צביעה שחורה או כסופה יחודיות לדגם זה בלבד, תגים בקדמת ובאחורי הרכב אשר מבהירים כי מדובר במהדורה מוגבלת, ג'אנטים בגודל 21 אינץ', ומבפנים – טעינה אלחוטית לסמארטפון, פתיחה והנעה ללא מפתח (Keyless), ריפוד עור שחור-חום, חלונות מושחמים ומבודדי רעשים, ולסיום – לוחית קטנה על חלקו התחתון של ההגה, אשר מציינת באיזה מספר רכב – מתוך 1895 יחידות מדובר.
גרסאת המייסדים של הסקודה אניאק תגיע עם סוללת ה-82 קוט"ש, שמספיקה לדברי היצרן לכ-530 ק"מ (לא ברור מה הטווח בגרסאת המייסדים, אם כי סביר שהוא לא שונה בהרבה מהגרסה הסדרתית), ולרכב הספק של 201 כ"ס. כמו הדגם הסדרתי, גם גרסאת המייסדים תתמוך בטעינה רגילה בקצב של עד 11 קילו וואט, או טעינה מהירה בקצב של עד 125 קילו וואט, מה שיאפשר טעינה ל-80% בתוך כ-38 דקות. התאוצה בדגם זה גם היא זהה לדגם הסדרתי – 8.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. למרבה הצער, גרסאת המייסדים של הסקודה אניאק לא תגיע ארצה. לבריטניה, לשם השוואה, יגיעו רק 50 יחידות של מהדורת המייסדים, ומחירן יעמוד על 46,725 פאונד (קצת מתחת ל-204 אלף שקלים, לפני הובלה ומיסים) – כאשר הגרסה המקבילה של הסקודה אניאק עם סוללה בגודל 82 קוט"ש עולה 39,365 פאונד (כ-171 אלף שקלים לפני הובלה ומיסוי – 33 אלף שקלים הפרש).
מונחי הטעינה מבלבלים אתכם? לא בטוחים למה עמדה מהירה נקראת כך? מוזמנים לעיין במדריך לעמדות טעינה, ובמדריך לגודל סוללה והספקי טעינה להבנה טובה יותר של המונחים
מתלבטים אם הסקודה אניאק החשמלי, או כל רכב חשמלי אחר יתאימו לכם? מדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר
רכב חשמלי עדיין לא יושב לכם בול? עם רכב פלאג אין, או רכב היברידי, אפשר לחסוך בדלק ולשמור על הסביבה באופן ניכר לעומת רכב בנזין
סקרנים לגבי דגמי פלאג אין של סקודה? יצא לכם לנהוג בסקודה סיטיגו החשמלית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי