מבחן רכב: טויוטה קורולה קרוס אדוונצ'ר – הקרוסאובר ההיברידי בגרסה קשוחה ומעודכנת

מתיחת פנים, עיצוב משופר, תא נוסעים מחודש ויעילות היברידית גבוהה: כך מתמקמת הקורולה קרוס כאחת המתחרות הבולטות בקטגוריית הקרוסאוברים ההיברידיים. לקחנו אותה למבחן דרכים מקיף, כולל בווידאו

טויוטה קורולה קרוס היא גרסת הקרוסאובר של טויוטה קורולה המוכרת, כאשר גרסת הסדאן הזו נעדרה מישראל במשך כשנה וחצי בעקבות החרם הטורקי על יצוא לישראל – ובקרוב שבה לארץ בייצור יפני. הקורולה קרוס לעומתה מתמודדת מול יונדאי קונה הייבריד, קיה נירו ההיברידית ו-MG ZS ההיברידית. מתיחת הפנים שהוצגה במאי 2025 הביאה רענון עיצובי, שדרוגי הנדסת אנוש ושיפור משמעותי בבידוד הרעשים. אנחנו קיבלנו למבחן את גרסת ה-Adventure הבכירה.

אז מה חשוב לדעת על הדגם, ואיך זה לנסוע בו? צפו גם במבחן הווידאו המקיף, שכולל גם סרטון נהיגה ברכב:

מבחן מקיף טויוטה קורולה קרוס היברידית – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

עיצוב טויוטה קורולה קרוס אדוונצ'ר 2025

הקורולה קרוס רחוקה ממראה הקורולה הסדאנית. מדובר ב"ג'יפון" (קרוסאובר) שמזכיר בצללית את טויוטה ראב 4. העיצוב הכללי ידידותי לעין, וגוון הקפה של רכב המבחן מוסיף עניין וחן. גרסת ה-Adventure מביאה עמה חזית עם גריל ייחודי, נגיעות שחורות מעניינות ודיפוני פלסטיק להדגשת המראה השטחי. חישוקי 18 אינץ’, מסילות גג כסופות וחתימת תאורה מודרנית משלימים את החזות. הממדים נותרים זהים: אורך 4460 מ"מ, רוחב 1825 מ"מ, גובה 1620 מ"מ ובסיס גלגלים של 2640 מ"מ. היא מצליחה לשלב אלגנטיות עם אופי הרפתקני מובהק.

טויוטה קורולה קרוס אדוונצ'ר מבחן דרכים (צילום: פלאג מג)
טויוטה קורולה קרוס אדוונצ'ר מבחן דרכים (צילום: פלאג מג)

המנוע

יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי: מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 140 כוחות סוס ומניעים את הגלגלים הקדמיים דרך גיר CVT. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש נמשכת כ-10 שניות – ביצועים שמתאימים לרכב שלא מכוון לספורטיביות אלא לחיסכון בדלק.

המנוע
המנוע

פנים הרכב: אזור הנהגת

תא הנוסעים שומר על קו קלאסי ואיכותי. הוא כולל קונסולה מרכזית חדשה עם בורר הילוכים קומפקטי, שני משטחי טעינה אלחוטית, תאי אחסון שימושיים ושקע USB-C נוסף. מסך המולטימדיה בגודל 10.5 אינץ’ מגיע עם קישוריות חוטית לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו. הפקדים הפיזיים לבקרת האקלים ולשליטה בשמע מקלים על השימוש במיזוג במהלך הנהיגה. המושבים נוחים מאוד, מתכווננים ידנית ומרופדים בעור משולב בד. יש מצלמת רוורס טובה, חיישני חניה היקפיים, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', מראה מרכזית מתכהה ועוד.

טויוטה קורולה קרוס אדוונצ'ר 2025 מבפנים (צילום: פלאג מג)
טויוטה קורולה קרוס אדוונצ'ר 2025 מבפנים (צילום: פלאג מג)

אזור הנוסעים מאחור

המושב האחורי מציע מרווח טוב כמצופה, שיתאים בנוחות לשני מבוגרים או שלושה ילדים, כמקובל בקטגוריה. הנוסעים נהנים מפתחי מיזוג, שקעי USB-C, חלונות כהים, תאורת קריאה, משענת יד ומחזיקי כוסות מרובים, כולל בדלתות. גרסת ה-Adventure מוסיפה גג פנורמי מפוצל עם וילון חשמלי שזמין גם לנוסעים מאחור.

שורת המושבים האחורית
שורת המושבים האחורית

תא המטען

תא המטען נפתח חשמלית ומציע נפח של 436 ליטרים עם תאורה פנימית וטבעות עיגון. ברכב המבחן נכלל גלגל חלופי בגודל מלא והוא רופד בשטיחי גומי שעלותם כ-450 שקלים לכל חלק. בקיפול המושבים האחוריים נפח התא גדל ל-1392 ליטר.

לרכב יש כושר גרירה מקסימלי של 740 ק"ג ללא בלמים, ועד 750 ק"ג עם בלמים.

תא המטען
תא המטען

צריכת דלק במסגרת המבחן

צריכת הדלק המוצהרת של הדגם עומדת על 20 ק"מ לליטר. במבחן התקבל נתון של 15.6 עד 16 ק"מ לליטר בנהיגה מאומצת. מיכל הדלק, בנפח 36 ליטרים, מאפשר טווח של כ-550 ק"מ לפחות. כרגיל, נהיגה רגועה ושימוש נכון במצב הרגנרציה יסייע להשיג טווח גדול יותר.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב היברידי

צריכת הדלק של טויוטה קורולה קרוס
צריכת הדלק של טויוטה קורולה קרוס

בטיחות ומערכות עזר

הדגם קיבל ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP. מערכות הבטיחות כוללות בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבים, תיקון סטייה מנתיב, מרכוז נתיב, זיהוי תמרורים, התרעת עייפות, מניעת שכחת ילדים ואורות גבוהים אוטומטיים. גרסת ה-Adventure מוסיפה ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה בפתיחת דלתות וחיישני חניה עם בלימה אוטונומית.

סקירה טויוטה קורולה קרוס 2025 (צילום: פלאג מג)
סקירה טויוטה קורולה קרוס 2025 (צילום: פלאג מג)

איך טויוטה קורולה קרוס 2025 נוסעת?

הנסיעה העירונית שקטה ונעימה, במיוחד בזינוק החשמלי. המתלים הרכים מתמודדים היטב עם מהמורות. תחת האצה חזקה המנוע מעלה סל"ד, כצפוי מתיבת CVT, אך מגיע למהירות הרצויה. בידוד הרעשים טוב וסטנדרטי, הן מרעשי הרוח והן מרעשי הכביש. הרכב מתאים לנהיגה משפחתית רגועה. הבלימה הרגנרטיבית פועלת במצב B אך אינה כוללת עוצמה מתכווננת. שדה הראייה מצוין בזכות חלונות גדולים, גם מאחור, ומראות יעילות. תאורת הדרך טובה מאוד גם בדרכים חשוכות.

מבחן טויוטה קורולה קרוס 2025 (צילום: פלאג מג)
מבחן טויוטה קורולה קרוס 2025 (צילום: פלאג מג)

מחיר טויוטה קורולה קרוס אדוונצ'ר

הקורולה קרוס מוצעת בארבע רמות גימור: אקטיב, דינמיק, דינמיק BITONE (דו-גווני) ואדוונצ'ר. המחירים נעים בין 179,990 שקלים ועד 192,990 שקלים לגרסת האדוונצ'ר שנבחנה. אגרת הרישוי עומדת על 2,722 שקלים. האחריות היא ל-3 שנים או 100,000 ק"מ, ולמערכת ההיברידית 5 שנים או 100,000 ק"מ. ניתן לרכוש אחריות מורחבת עד 15 שנים או 250,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 ק"מ.

מחיר טויוטה קורולה קרוס 2025 (צילום: פלאג מג)
מחיר טויוטה קורולה קרוס 2025 (צילום: פלאג מג)

סיכום ביקורת רכב טויוטה קורולה קרוס היברידי

בספטמבר 2025 הובילה טויוטה את טבלת המסירות בישראל, וגם בארה"ב דורגה במקום השני בסקר האמינות של JD Power לשנת 2024. הקורולה קרוס אדוונצ'ר משלבת עיצוב עדכני, פרקטיות ואמינות שמזוהה עם טויוטה. היא מתאימה למי שמחפש רכב נוח, חסכוני, מאובזר ובטוח, שמרגיש בבית הן בעיר והן בטיול קל מחוץ לעיר. גרסת האדוונצ'ר מוסיפה נופך הרפתקני ונגיעות פרימיום שהתחברתי אליהן.

מבחן רכב טויוטה קורולה קרוס 2025 (צילום: פלאג מג)
מבחן רכב טויוטה קורולה קרוס 2025 (צילום: פלאג מג)

קישורים נוספים

רוצים להתייעץ לגבי דגמי טויוטה, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים וההיברידיים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

מבחן דרכים טויוטה קורולה קרוס 2025 (צילום: פלאג מג)
מבחן דרכים טויוטה קורולה קרוס 2025 (צילום: פלאג מג)

מפרט טכני של טויוטה קורולה קרוס אדוונצ'ר 2025

הספק מנוע: 140 כ"ס, הנעה קדמית

זמן האצה מ-0 ל-100 קמ"ש: 10 שניות

צריכת דלק מוצהרת: 20 ק"מ לליטר

צריכת דלק במבחן: כ-16 ק"מ לליטר

מחיר רכב המבחן (רמת הגימור Adventure): 192,990 שקל

אחריות: 3 שנים או 100,000 ק"מ לרכב, ולמערכת ההיברידית 5 שנים או 100,000 ק"מ, לפי המוקדם מבניהם.

שירות: רשת מרכזי השירות של יוניון מוטורס (יבואנית מותג טויוטה בישראל) הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]