האם נראה בעתיד מכונית פרארי חשמלית?

פרארי לא הקדישה הרבה חשיפה לנושא עד כה, אך נשמע שיש התקדמות. מתי נראה על המסלול פרארי חשמלית, ומה חשוב לדעת על רכבי הפלאג אין של מותג העל?

בעבר סיקרנו רכבי על חשמליים, כמו הרימאק נבארה ורכב הקונספט של למבורגיני – למבורגיני לנזדורי. עד כה, מותג העל האיטלקי פרארי לא התמקד יותר מדי בהנעה אלטרנטיבית. בשורות המותג תמצאו את רכבי הפלאגאין פרארי SF90, פרארי SF90 XX Stradale, ופרארי SF90 XX Spider – אך עוד לא יצא לשוק רכב בהנעה חשמלית מלאה. החדשות המרגשות הן שאולי נראה פרארי חשמלית מוקדם מן המצופה.

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

פרארי SF90 XX Stradale פלאג אין (צילום: פרארי)
פרארי SF90 XX Stradale פלאג אין (צילום: פרארי)

מתי תצא לשוק הפרארי החשמלית הראשונה?

בחמישי האחרון נערכה ישיבת המשקיעים הרבעונית של פרארי, בה מנכ"ל החברה בנדטו וינה חשף שייצור הרכב החשמלי הראשון של המותג מתבצע כמתוכנן, וחלק משלבי הייצור אף הסתיימו מוקדם מן המצופה. הרכב צפוי לצאת לאוויר העולם לקראת סוף שנת 2025, ועד שנת 2030 כ-40% מרכבי החברה צפויים להיות חשמליים.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

פרארי SF90 XX Stradale (צילום: פרארי)
פרארי SF90 XX Stradale (צילום: פרארי)

קצת על פרארי SF90 XX Stradale פלאג אין

הזכרנו מקודם את רכבי הפלאג אין של המותג. כעת נפרט קצת על הנתונים הטכניים של רכב הפלאגאין הטרי ביותר, שנחשף ביוני השנה. פרארי SF90 XX Stradale מבוססת על SF90 Stradale, ונחשפה במקביל ל-SF90 XX Spider. כמקובל בתחום, ייוצרו רק 799 יחידות מהסטרדל XX החדשה, ורק 599 יחידות מהספיידר XX. הרכב נוצר במטרה לזכות בתואר מכונית הכביש בעלת הביצועים הטובים ביותר של פרארי, ולשמור על ההנאה מהנהיגה ומוטיב הפלאג אין תוך כדי.

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

פרארי SF90 XX Spider (צילום: פרארי)
פרארי SF90 XX Spider (צילום: פרארי)

נתונים טכניים של פרארי SF90 XX Stradale פלאגאין

פרארי SF90 XX Stradale מגיעה עם הנעה כפולה בת 4 מנועים, בהספק כולל מכובד של 1,030 כוחות סוס (30 כוחות סוס יותר מה-SF90 Stradale). אם נפרק את זה לגורמים, אז נגלה שיש לו מנוע בנזין V8 טווין טורבו בודד, שמשולב עם 3 מנועים חשמליים בהספק של 233 כוחות סוס. הרכב מגיע עם סוללה בגודל של 7.9 קוט"ש, שמאפשרת לו לנסוע על חשמל בלבד למרחק סימבולי של עד 25 ק"מ. כמובן שבמקרה של רכבי על, המנועים החשמליים אינם מיועדים לחיסכון בדלק (בניגוד לרכב פלאגאין שגרתי), אלא לשיפור הביצועים ויכולות ההאצה של הרכב.

להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

מבט לתא הנהג בפרארי SF90 XX Stradale (צילום: פרארי)
מבט לתא הנהג בפרארי SF90 XX Stradale (צילום: פרארי)

העתיד של תחום רכבי העל החשמליים

עד כה, הרימאק נבארה הצליחה להביס רכבי מרוצים של בוגאטי, למבורגיני, פרארי ועוד. אין ספק שהצלחותיה על המסלול פתחו את העיניים לכל יצרני העל, והם רוצים להתחרות כשווים בין שווים על המגרש החשמלי. אנחנו מקווים שנראה בקרוב דגמי על חשמליים נוספים, שלא יישארו רק בגדר ההבטחות והקונספט.

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.

פרארי SF90 XX Stradale על המסלול (צילום: פרארי)
פרארי SF90 XX Stradale על המסלול (צילום: פרארי)

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל רכב חשמלי שיוצא לשוק? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

רוצים לדבר על רכבי על חשמליים? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רכב העל החשמלי רימאק נבארה בערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג
פרארי SF90 XX Stradale יוצאת לדרך (צילום: פרארי)
פרארי SF90 XX Stradale יוצאת לדרך (צילום: פרארי)