סקודה אוקטביה היא אחת ממכוניות המשפחתיות הפופולריות בישראל ובאירופה. היא הושקה לראשונה בשנת 1996, והפכה עם השנים לשם נרדף לרכב משפחתי פרקטי, מרווח ואיכותי. בשנת 2020 הוצגה האוקטביה בדור הרביעי שלה, שהתבסס על פלטפורמת MQB Evo המתקדמת של קבוצת פולקסווגן. הדגם כלל לראשונה גם גרסת פלאג אין, אותה כבר בחנו במסגרת המגזין ותוכלו לצפות במבחן שלה: סקודה אוקטביה פלאג אין.
ב-2025 הגיעה לישראל הגרסה החדשה של הדגם. בין החידושים: עדכון קל מאוד לעיצוב החוץ, מערכת מולטימדיה חדשה, חבילת בטיחות משודרגת – ובעיקר: גרסת מיילד הייבריד חדשה המיועדת לחיסכון בדלק ושיפור ביצועים.
אז מה חשוב לדעת על הדגם, ואיך זה לנסוע בו?
רשימת אביזרי חובה לרכב הפלאגאין והחשמלי החדש שלכם
עיצוב סקודה אוקטביה 2025
העיצוב של האוקטביה 2025 שומר על הקו האלגנטי והנקי של סקודה, עם פנסי LED חדים, גריל קדמי ופגושים בעיצוב מודרני. מהצד, לאוקטביה מכסה מנוע ארוך וקו גג משתפל קלות. מאחור תמצאו יחידות תאורה חדשות, עם חתימת LED מעודכנת ולוגו סקודה פרוס לרוחב הדלת האחורית. בסה"כ – לא מראה דרמטי, אבל בהחלט מלוטש, בוגר ומכובד.
ברמת הגימור Ambition של רכב המבחן אתם מקבלים גם חלונות אחוריים כהים וחישוקי סגסוגת 17 אינץ'.

פנים הרכב: אזור הנהגת
הכניסה לרכב פשוטה ונוחה, עם כניסה, התנעה ונעילה ללא מפתח, בלחיצת כפתור. הדגם מצויד במערכת מולטימדיה חדשה מבית סקודה, נוחה וידידותית יותר מהגרסה הקודמת. המסך, בגודל 10 אינץ' ברמת הגימור של רכב המבחן, כולל קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ומספר מקשים פיזיים לשליטה במיזוג ובמערכות הרכב. עם זאת, תפעול המזגן פחות נוח, שכן השליטה נעשית דרך המסך. לוח השעונים הדיגיטלי (10 אינץ') צבעוני וניתן להתאמה אישית, ההגה מעוצב וקטום בתחתית עם כפתורים נוחים ומנופים, ויש טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, חמש כניסות USB-C, מצלמת רוורס ומצלמה קדמית, חיישני חניה מלפנים ומאחור וחיישני תאורה וגשם.
ברכב יש מערכת שמע עם 8 רמקולים, בקרת אקלים דיגיטלית דו-אזורית, מראות צד מתקפלות עם כוונון חשמלי, הפשרת אדים והכהייה אוטומטית בצד הנהג. המושבים הקדמיים מבד, נשלטים ידנית עם כוונון גובה ותמיכה בגב תחתון. העיצוב הפנימי סולידי והרמוני, אינו יוקרתי (וגם אין בכך צורך) אך כולל את כל הפונקציות הדרושות לנוחות הנהג והנוסעים.

אזור הנוסעים מאחור
בחלק האחורי של האוקטביה פלאג-אין המצב טוב למדי. למרות שמדובר ברכב סדאן, העיצוב המעוגל במידה מדויקת מאפשר מרווח נאה לנוסעים מאחור. לא מדובר במרחב שיכול לאכלס שלושה מבוגרים בגובה מטר תשעים בנוחות, אך עבור שני אנשים ממוצעים יש כאן די והותר מקום (זאת עקב תעלת ההינע הבולטת במושב האמצעי). לנוסעים מאחור ממתינים פתחי מיזוג, שני שקעי USB-C, משענת יד מרכזית במושב האחורי ואף פתח ייעודי למגלשי סקי.

תא המטען
תא המטען נפתח באמצעות דלת חמישית ולא באמצעות פתח שגרתי (למרות תצורת הסדאן), מה שאומר שיש לנו כאן מפתח גדול במיוחד – גם אם טיפה גבוה. דלת תא המטען נפתחת גם באמצעות לחיצה על כפתור על גביה, גם על השלט וגם עם דוושה וירטואלית. תא המטען גדול, כאשר נפחו בליטרים עומד על 553 ליטר, ויש לו כמה פטנטים חמודים של סקודה לקשירת רשתות והחזקה של חפצים מסוימים.
לרכב יש כושר גרירה מקסימלי של 690 ק"ג ללא בלמים, ועד 1,500 ק"ג עם בלמים.

המנוע – ומה זו בכלל הנעה מיקרו היברידית?
לפני שנעבור למנוע עצמו, מה זו בכלל מערכת מיילד הייבריד? הנעה מיילד הייבריד, או הנעה היברידית קלה או הנעה מיקרו היברידית, כוללת שילוב של מנוע בעירה פנימית עם מערכת חשמלית קלה במתח של 48V, שתפקידה לתמוך במנוע בעת האצה ולשפר את היעילות הכללית.
ברכב המבחן מותקן מנוע 1.5 ליטר בנזין טורבו עם 4 צילינדרים והספק של 150 כ"ס, אשר מניע את הגלגלים הקדמיים. המנוע משודך לתיבת DSG עם 7 הילוכים, והוא משתלב יחד עם מערכת הנעה היברידית קלה. התאוצה של הדגם מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת כ-8.5 שניות.

צריכת דלק במסגרת המבחן
צריכת הדלק המשולבת המוצהרת של הדגם היא 20 ק"מ לליטר. במהלך המבחן אני השגתי נתון צריכת דלק ממוצעת של כ-15.8 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק הוא 45 ליטר, ומיכל מלא יספק לכם טווח של כ-700 ק"מ בממוצע. כפי שאני מציינת במבחנים בכל פעם – ככל שתכירו את הרכב ותלמדו אותו יותר טוב, תנהגו בצורה עדינה יותר, תוכלו לנסוע למרחקים ארוכים יותר על אותו מיכל דלק.
להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב היברידי

בטיחות ומערכות עזר
הדגם טרם נבחן במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP בגרסתו המחודשת, ואנחנו נעדכן לגבי התוצאה כאשר תהיה כזו. בגרסה הקודמת הוא זכה לציון של 5 כוכבי בטיחות.
בין מערכות הבטיחות שלו תמצאו זיהוי תמרורים, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, ניטור רכב בשטח מת, וקרוז קונטרול אדפטיבי שנשלט דרך מוט מאחורי ההגה וכולל פונקציית "עצור וסע" שאני מאוד אוהבת בפקקים.
ברמת הגימור של רכב המבחן יש גם נעילת ילדים ומערכת אקטיבית המזהה מכשולים בקדמת הרכב ובולמת את הרכב בעת זיהוי סכנת התנגשות.

איך סקודה אוקטביה 2025 נוסעת?
האוקטביה מיילד הייבריד היא בדיוק כמו שציפינו – לא ספורטיבית, לא מהפכנית – אבל מאוד נעימה. הביצועים של המנוע טובים, והמערכת החשמלית תורמת לשקט, רוגע והפחתת תצרוכת הדלק. בנהיגה עירונית מרגישים לעיתים את הגיר בשלב הזחילה, אבל בנהיגה בין-עירונית הוא חד ויעיל.
השלדה מאוזנת, ההיגוי קל ומדויק, והמתלים – גם אם טיפה קשיחים – סופגים מצוין מהמורות ומשרים ביטחון.
יש אפשרות לבחור בין 3 מצבי נהיגה (Normal, Eco, Sport), כאשר ב-Sport ההגה מתקשה והתגובות מתחדדות.
רעש מנוע נשאר מאופק רוב הזמן, הבידוד מרעשי כביש ורוח ברמה גבוהה, והנסיעה פשוט – נוחה מאוד.

מחיר סקודה אוקטביה
האוקטביה המיקרו היברידית נמכרת ב-3 רמות גימור: סלקשן, אמבישן וסטייל. רכב המבחן הוא מרמת הגימור Ambition. מחיר הדגם מתחיל מ-164,490 שקלים, רמת הגימור סלקשן עולה 167,990 שקלים, ורמת הגימור אמבישן עולה 178,490 שקלים, לפני אגרת רישוי.

סיכום ביקורת רכב סקודה אוקטביה היברידי קל
סקודה אוקטביה 2025 מיילד הייבריד היא בדיוק מה שהיינו מצפים מהאוקטביה – חכמה, נוחה, יעילה ופרקטית – וחסכונית יותר בדלק כעת לעומת גרסת הבנזין הרגילה הקודמת. היא מציעה חוויית נהיגה בוגרת, מערכות בטיחות רבות, תא מטען גדול ועיצוב נעים. אם אתם מחפשים רכב משפחתי שאפשר לסמוך עליו, ורוצים גם לחסוך טיפה בדלק מבלי לוותר על הביצועים, האוקטביה הזו בהחלט שווה בדיקה.

קישורים נוספים
רוצים להתייעץ לגבי דגמי סקודה, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים וההיברידיים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

מפרט טכני של סקודה אוקטביה 2025
הספק מנוע: 150 כ"ס, הנעה קדמית
זמן האצה מ-0 ל-100 קמ"ש: 8 שניות
גודל סוללה: 1.83 קוט"ש
צריכת דלק מוצהרת: 20 ק"מ לליטר
צריכת דלק במבחן: כ-15.8 ק"מ לליטר
מחיר רכב המבחן (רמת הגימור Ambition): 178,490 שקל
אחריות: אחריות מלאה ל-5 שנים או 100,000 ק"מ על הרכב וכן 8 שנים או 160,000 ק"מ על הרכיבים החשמליים, לפי המוקדם מבניהם.
שירות: רשת מרכזי השירות של צ'מפיון מוטורס (יבואנית מותג סקודה בישראל) הפזורים ברחבי הארץ
[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]