השקה: MG HS המעודכנת בישראל – עם יותר יכולות, עיצוב עדכני, ותצורות הינע

הקרוסאובר הנמכר ביותר של MG, ה-MG HS, חוזר בדור חדש, עם עיצוב עדכני, שלוש גרסאות הנעה לבחירה (כולל היברידית ופלאג-אין עם טווח כולל של 1,000 ק"מ), מערכות בטיחות מתקדמות, ואבזור עשיר

הקרוסאובר MG HS, מבית מותג הרכב הבריטי MG (כיום בבעלות קונצרן SAIC הסיני), נחשב לאחד הדגמים המובילים בקטגוריה שלו בארץ. מאז השקת הדור הראשון בישראל, MG EHS פלאג אין, נמסרו מעל ל-9,000 רכבים – הישג מרשים לרכב חדש יחסית בשוק המקומי, ששווק בין השנים 2021-2024.

בהתאם לתחזית בכתבת "מה מצפה לנו בשנת 2025 בתחום הרכב החשמלי בישראל", כעת מושק בישראל הדור השני של ה-HS, אשר עובר שינוי מהותי – מהשלדה, דרך העיצוב ועד למערכות ההנעה והטכנולוגיה, כדי להתחרות חזיתית בשחקנים הוותיקים והמובילים בקטגוריה.

MG HS 2025 מגיע לישראל כשהוא מצויד ברבים מהכלים הדרושים להצלחה – שלוש גרסאות הנעה מתקדמות לבחירה (כולל היברידית ופלאג-אין, בהן נתמקד בכתבה), עיצוב מעודכן, אבזור עשיר, ומערכות בטיחות מתקדמות שמגיעות כסטנדרט.

אז מה חשוב לדעת על הדגם, ומה מחירו?

אביזרי חובה לרכב הפלאג אין או החשמלי שלכם

השקת MG HS החדשה בישראל – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

עיצוב MG HS היברידית ופלאג אין

הדור השני של ה-HS מבוסס על שלדה חדשה וגדולה יותר, שמיועדת מראש להתאמה לשיטות הינע מגוונות. אורכו של הרכב הוא 467 ס"מ – תוספת של כמעט 10 ס"מ לעומת הדגם הקודם. רוחבו 189 ס"מ, גובהו 166.5 ס"מ, ובסיס הגלגלים הורחב ל-276.7 ס"מ – מה שמעניק תחושת מרחב מוגברת בתא הנוסעים.

עיצוב החוץ קיבל שדרוג משמעותי עם שבכה קדמית רחבה, יחידות תאורה מודרניות, מכסה מנוע מפוסל וקווים דינמיים שמעניקים לו נוכחות בולטת. האבזור החיצוני משלים את החבילה עם חישוקי 19 אינץ' ומדרגות צד (בגרסת הפלאג-אין בלבד).

מתלבטים לגבי מעבר לרכב פלאג אין? המדריך לרכב פלאג אין יעשה לכם סדר!
(עם הופעת אורח של MG EHS פלאגאין!)

השקת MG HS החדשה (צילום: פלאג מג)
השקת MG HS החדשה (צילום: פלאג מג)

מפרט טכני MG HS היברידית ופלאג אין

גרסת ההנעה ההיברידית משלבת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר טורבו עם הספק של 143 כ"ס, ומנוע חשמלי עוצמתי בהספק של 198 כ"ס. יחד, המערכת ההיברידית מפיקה הספק משולב של 224 כ"ס. המנוע החשמלי מחובר לסוללה קטנה יחסית בגודל 1.83 קוט"ש, כאשר מנוע הבנזין פועל גם כגנרטור לטעינת הסוללה וגם כמקור הנעה ישיר. תיבת ההילוכים כוללת שני הילוכים פנימיים. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש מתבצעת תוך 7.9 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 190 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני היצרן עומדת על 5.5 ליטר ל-100 ק"מ.

גרסת הפלאג-אין משלבת את אותו מנוע בנזין (1.5 ליטר טורבו, 143 כ"ס) עם מנוע חשמלי עצמתי נוסף שמפיק 184 כ"ס. יחדיו, מערכת ההנעה מספקת 272 כ"ס. הסוללה החשמלית גדלה משמעותית לגודל של 21.4 קוט"ש, ומספקת טווח נסיעה חשמלי מירבי של 109 ק"מ (לפי תקן WLTP). הביצועים מרשימים יותר: תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות, מהירות מרבית של 190 קמ"ש, וצריכת דלק משוקללת (בנזין וחשמל) של 0.5 ליטר בלבד ל-100 ק"מ – או 5.8 ליטר ל-100 ק"מ כאשר הסוללה מרוקנת. טעינה מלאה של הסוללה אורכת 3 שעות ו-24 דקות, בקצב מקסימלי של 6.6 קילוואט בעמדה ביתית. בשילוב מכל דלק וסוללה מלאה, ניתן להגיע לטווח מירבי של כ-1,000 ק"מ, עם עלות אנרגיה משולבת של כ-40 אגורות לק"מ.

להרחבה בנושא מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

השקת MG HS היברידי ופלאג אין 2025 (צילום: פלאג מג)
השקת MG HS היברידי ופלאג אין 2025 (צילום: פלאג מג)

איבזור MG HS פלאג אין והיברידי

ה-MG HS החדש משווק בישראל ברמת גימור אחת – Luxury. הרכב כולל שני מסכים בגודל 12.3 אינץ', אחד ללוח המחוונים ואחד למערכת המולטימדיה, עם אפשרות לתצוגה בהתאמה אישית. אפליקציית MG iSmart המשודרגת מאפשרת שליטה מרחוק בפונקציות רבות כמו פתיחה ונעילה של הדלתות, חיווי לחץ אוויר בצמיגים, תכנון נסיעה מראש ואפילו הפעלת המיזוג והפשרת האדים מראש.

הרכב כולל מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרונות וחימום, אופציה לריפוד עור מלאכותי בצבע חום בהיר או שחור עם תפרים כתומים, דלת תא מטען חשמלית (עם חיישן רגל), משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, מצלמת 360 מעלות לחנייה, תאורת אווירה, וכן שלושה מצבי נהיגה לבחירה (חסכוני, רגיל, וספורט בגרסת הפלאג אין).

נפח תא המטען של הדגם עומד על 441 ליטר לפני קיפול מושבים, ו-1,291 ליטר אחרי. לכלל הגרסאות יש כושר גרירה של 750 ק"ג ללא בלמים, ו-1,500 ק"ג עם בלמים.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב היברידי? המדריך לרכב היברידי יעשה לכם סדר!

השקת MG HS היברידי ופלאג אין 2025 (צילום: פלאג מג)
השקת MG HS היברידי ופלאג אין 2025 (צילום: פלאג מג)

בטיחות ומערכות עזר

ה-MG HS העדכנית מגיעה עם מערך בטיחות מקיף, אשר העניק לה ציון של חמישה כוכבים במבחני הבטיחות של Euro NCAP. ברכב מותקנות שבע כריות אוויר, מערכת בלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל ותנועה חוצה), התרעת סטייה מנתיב עם תיקון היגוי אקטיבי ומערכת שמירה על מרכז הנתיב.

בנוסף לכך, קיימות התרעות זיהוי תמרורים והתאמת מהירות אוטומטית, התרעה על עייפות נהג, התרעת פתיחת דלת כאשר רכב מתקרב, התרעת שטחים מתים, התרעה ובלימה בזיהוי רכב חוצה מאחור, ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית מלאה עד עצירה מלאה. תוספת חשובה היא מערכת לניטור מרחק מלפנים, מניעת סנוור אוטומטית ותמיכה בנהיגה בתנאי פקק, כולל שליטה במהירות ובהיגוי.

השקת MG HS היברידי ופלאג אין 2025 (צילום: פלאג מג)
השקת MG HS היברידי ופלאג אין 2025 (צילום: פלאג מג)

מחיר MG HS היברידי ופלאג אין

MG HS החדשה משווקת בשלוש גרסאות, ובמגזין אנחנו מתייחסים לשתיים מתוכן. הגרסה ההיברידית מתחילה ממחיר של 192,888 שקלים, וגרסת הפלאג אין נמכרת ב-202,888 שקלים. תוספות אופציונליות כוללות צבע מטאלי בתוספת של 1,888 שקלים, וריפוד עור מלאכותי בצבע חום בהיר בתוספת של 1,555 שקלים.

האחריות ניתנת ל-7 שנים או 150,000 ק"מ (לפי המוקדם מבניהם) וכן 8 שנים או 150,000 ק"מ (לפי המוקדם מבניהם) לסוללה.

ומה צופן העתיד? המותג מתכנן להשיק 17 דגמים ב-3 השנים הקרובות, ולנו הישראלים מצפה השקה של דגם מעניין נוסף בעוד שבועיים.

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

MG HS החדשה בישראל בפחות מדקה – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

רוצים לדבר על רכבי MG? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

השקת MG HS היברידי ופלאג אין 2025 (צילום: פלאג מג)
השקת MG HS היברידי ופלאג אין 2025 (צילום: פלאג מג)