יצרנית רכבי העל השוודית קוניגסג הופכת למשקיעה בלייטייר – יצרנית הרכבים הסולאריים

יצרנית רכבי העל השוודית קוניגסג מודיעה על תחילת השקעה ושותפות עם יצרנית הרכבים הסולאריים ההולנדית לייטייר - שממש לאחרונה השיקה את הלייטייר 1
לייטייר
(מקור: אתר לייטייר העולמי)

קשה לחשוב על חובב רכבים שלא מכיר את קוניגסג: יצרנית רכבי העל השוודית שהוקמה באמצע שנות ה-90 היא אחת מהחברות הכי ידועות ומוכרות בעולם רכבי העל. החברה הוקמה על ידי כריסטיאן וון קוניגסג, וסתם ככה למקרה שתהיתם – רכביה מיוצרים באיטיות, בעבודת יד, ועם תגי מחיר שנעים מאוד קרוב לגבול העליון של 6 ספרות והלאה ממנו. אחד הדברים שהופכים את קוניגסג ליצרנית ייחודית היא העובדה שרבות מאוד מהטכנולוגיות ורבים מהרכיבים שהחברה מייצרת לרכבי העל שלה הם תוצר של עבודה עצמאית – אינהאוס – ולא רכישה מגורמים חיצוניים.

את הצד השני של הידיעה הזו, לייטייר, אנחנו מכירים היטב במגזין: אחרי שנים רבות של פיתוח, ממש לאחרונה החלו בחברה למכור את הלייטייר 1 – שהיא הרכב הסולארי הראשון בייצור סדרתי. קצת בדומה לקוניגסג, גם כאן – אם תרצו לרכוש אחת, תאלצו להפרד מסכום כסף גבוה מאוד (מחירה ההתחלתי של הלייטייר 1 עומד על 250 אלף יורו – קצת פחות מקוניגסג רגרה…), אך מהצד השני – עוד בהשקת הלייטייר 1 ממש לאחרונה, הודיעו בחברה כי הם עובדים על דגם חדש – לייטייר 2 – שצפוי להיות רכב סולארי עממי הרבה יותר, עם תג מחיר מתוכנן של כ-35 אלף יורו "בלבד".

לייטייר
(מקור: אתר לייטייר העולמי)

בכל רכבי העולם השקת הלייטייר 1 יצרה המון באזז, ומספר עיתונאי רכב חשמלי מובילים אף הוזמנו להולנד בכדי להתנסות ברכב הזה במציאות. אבל לא רק התקשורת בתחום שמה את עינייה על לייטייר – ונראה שאחרי השקת הלייטייר 1, החבר'ה השוודיים של קוניגסג החליטו שאולי שווה להם לבחון את החברה לעומק, ולראות מה מתרחש שם.

השותפות החדשה הזאת לא צפויה להוליד לאוויר העולם בעתיד רכב על של קוניגסג שכל כולו מונע על טהרת האנרגיה הסולארית: הסיבה לשותפות ולהשקע הזו, עפ"י ההודעה משותפת לעיתונות שהוציאו שתי החברות, הוא הרצון לחלוק בינהן את הטכנולוגיות המפותחות: לייטייר, בדומה לקוניגסג, מייצרת רבים מהרכיבים ומהטכנולוגיות שלה באופן עצמאי, ובניגוד ליצרניות בוטיק אחרות כדוגמאת קוניגסג, שבאופן נחוש ביותר מדירות את רגילהן מעולם הרכב החשמלי – קוניגסג עצמה כן מתקדמת לכיוון ואחד הדגמים בארסנל שלה הוא הקוניגסג רגרה, רכב על בתצורת פלאג אין עם מעל ל-1500 כוחות סוס – שרק 84 יחידות ממנו נבנו (כש-3 מתוכן היו דגמי אב טיפוס ורכב אחד שימש למבדקי בטיחות). בקוניגסג מעוניינים דווקא לרתום את הידע והכסף שלהם, לצד היכולות והאמביציה של לייטייר, בכדי להאיץ את הפיתוח של הלייטייר 2. אם אנחנו נאלץ לחוות את דעתנו על המהלך – אנחנו מאמינים שהחבר'ה של לייטייר, שהיו איפה שהוא בחטיבת הביניים, אולי, כאשר קוניגסג הוקמה – נמצאים בידיים טובות.

ערוץ הטלגרם של פלאג מג מפרסם את העדכונים הכי חמים לפני כולם!

מרגישים הוליסטיים אחרי שראיתם את המיני אייסמן? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

קוניגסג
קוניגסג רגרה פלאג אין (מקור: אתר קוניגסג העולמי)