שתי משאיות חשמליות ראשונות מדגם MAN eTGX נמסרו לחברה איטלקית

חברת MAN הגרמנית מסרה באיטליה את המשאיות החשמליות הראשונות מדגם eTGX - צעד משמעותי לקידום התחבורה הירוקה במדינה. מה חשוב לדעת עליהן?

חברת השילוח האיטלקית Fratelli Foppiani Trasporti קיבלה החודש שתי משאיות חשמליות מדגם MAN eTGX שהוזמנו עוד ב-2023, ובכך נמנית בין מפעילות הראשונות באירופה שמקבלות יחידות מהייצור הסדרתי של הדגם. המשלוח כלל סמי טריילר (4×2) וגרסת rigid (בה השלדה והמרכב הם יחידה אחת) במבנה 6×2-4, המצוידות במערכות מתקדמות ובסוללות בעלות קיבולת יוצאת דופן. בואו נראה במה מדובר.

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

המשאית החשמלית MAN eTGX הראשונה באיטליה. צילום: MAN
המשאית החשמלית MAN eTGX הראשונה באיטליה. צילום: MAN

קצת על המשאית החשמלית MAN eTGX

משאית השלדה 6×2-4 מצוידת בחבילת סוללות מודולרית בגודל כולל של 445 קוט"ש, בעוד שהסמי טריילר 4×2 מגיע עם סוללה בגודל 534 קוט"ש.

לפי MAN, הטווח שניתן להשיג עם חבילות אלו מאפשר כיסוי של מסלולי ההפצה הקיימים של החברה – הסמי טריילרים ישמשו בעיקר בקווים היוצאים מקורסיקו (מילאנו) ונועדו לנתיבים לרוצאנו, ווג'רה וברשיה. המשאית הקשיחה תפעל מבוסו ארסיציו (ואראזה) ותספק שירותים אזוריים במטרופולין מילאנו ובאזור ברגמו.

לצד הסוללות הגדולות, המשאיות צוידו בכמה מערכות בטיחות ועזר מתקדמות: מערכת MAN SafeStop Assist, מראות דיגיטליות MAN OptiView, תא נהג מסוג GM, מערכת בלימה רגנרטיבית, תיבת הילוכים TipMatic 4 חצי-אוטומטית וחבילת שירותי MAN Digital Services. הציוד הזה מיועד לשפר את היעילות התפעולית, לתרום לניהול אנרגיה ממוקד ולצמצם עלויות תפעול ארוכות טווח.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

המשאית החשמלית MAN eTGX הראשונה באיטליה. צילום: MAN
המשאית החשמלית MAN eTGX הראשונה באיטליה. צילום: MAN

השימוש במשאיות MAN החדשות בחברת הלוגיסטיקה האיטלקית

המשאיות נמסרו בטקס שנערך במטה Fratelli Foppiani בקורסיקו, בסמוך לאירוע ציון 65 שנות פעילות החברה. ההזמנה המקורית מ-2023 מצביעה על תכנון ארוך טווח של החברה לעבור לאמצעים חשמליים בתפעול היומיומי שלה ולהטמיע טכנולוגיות שיאפשרו הפחתת פליטות פחמן ומעבר לצי נקי יותר.

מבחינת תפעול, ב-MAN מציינים כי מערכות הניהול הדיגיטלי, יחד עם פתרונות ניהול הצי (Fleet Management), מאפשרות ניתוח כלכלי מדויק של עלות הבעלות הכוללת (TCO) ותכנון טעינה מיטבי בהתאם למסלולים, לקיבולת הסוללות ולתנאי העבודה.

בשוק האירופי, שבו מחירי הדיזל גבוהים משמעותית לעומת שווקים אחרים, מעריכים בענף כי משאית חשמלית יכולה להחזיר את ההשקעה בתוך כמה שנות שימוש, במסגרת תפעול מאוזנת. עם זאת, רמת הכדאיות בפועל תלויה בגורמים מקומיים כמו עלויות החשמל, זמינות תשתיות טעינה ואופי המסלולים.

למרות המעבר המודגש לטכנולוגיות חשמליות, Fratelli Foppiani תמשיך להפעיל את המשאיות בהתאם למסלולי הלקוח ולצרכי האספקה: יחידות ה-4×2 יתמקדו בקווי הפצה בין-עירוניים קצרים עד בינוניים היוצאים ממילאנו, בעוד שה-6×2-4 תשמש בעיקר לשינוע אזורי בתוך מטרופולין ומסלולי אספקה מאזורי תעשייה.

מסירת המשאיות מסמלת צעד משמעותי עבור חברת MAN Truck & Bus באיטליה, ומשקפת את המעבר ההולך ומתרחב של מפעילי צי באירופה לשימוש בטכנולוגיות הנעה חשמליות, במטרה להפחית פליטות מזהמים ולייעל את העלויות התפעוליות לאורך זמן.

מארק מרטינז (Marc Martinez), מנכ"ל MAN Truck & Bus איטליה, אמר כי "המסירה הזו מהווה צעד מהותי קדימה עבור תחום התחבורה בת קיימא באיטליה. אנו גאים שהשגנו זאת יחד עם שותפה ותיקה כמו Fratelli Foppiani, שהפגינה פעם נוספת חזון ואומץ".

לקריאה וצפייה נוספת

המשאיות והמסחריות החשמליות של מרצדס ו-FUSO בישראל – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים.

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל רכב חשמלי שיוצא לשוק? לאחרונה פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!

מעוניינים להתייעץ לגבי משאיות חשמליות? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!