רעידת אדמה בעולם הרכב: יונדאי מפסיקה את כל פעילות הפיתוח של מנועי בעירה פנימית

בצעד חסר תקדים, מודיעים ביונדאי כי הם עוצרים את כל הפיתוח העתידי של מנועי בעירה פנימית בחברה, ויעבירו את כלל המשאבים אל עבר פיתוח מערכי הינע חשמליים

המהפכה החשמלית שמתרחשת בישראל ובעולם בשנים האחרונות נראית לנו, ולרבים מהקוראים, כתהליך מובן מאליו. למרות זאת, עדיין קיימים פה ושם גורמים שונים (הן בתחום עיתונאות הרכב, והן בתחום הרכב עצמו) אשר בטוחים כי מדובר באופנה חולפת שתעלם מן העולם (כמובן, תוך התעלמות מוחלטת מנושאי הרגולציה אשר למעשה מחייבים את השוק לבצע את המעבר להנעה חשמלית). אם היינו זקוקים לעוד הוכחה לגבי הכיוון אליו שוק הרכב העולמי הולך, הרי שקיבלנו אותה הערב: הנהלת יונדאי העולמית מודיעה כי היא עוצרת את פעילות הפיתוח של מנועי בעירה פנימית, ותסב את המשאבים והעובדים הקיימים אל עבר תחום ההינע החשמלי.

אם אתם קוראים בעקביות בפלאג מג, אתם יודעים שאנחנו לא משתמשים בכותרות מפוצצות סתם ככה. ולמעשה, הפסקת הפעילות של יונדאי בתחום פיתוח מנועי הבנזין היא לא דבר של מה בכך. מדובר באחת מהיצרניות המוכרות והנמכרות ביותר ברחבי העולם כולו. בארץ מכרה החברה בשנה החולפת מעל ל-40 אלף כלי רכב חדשים, כ-16 אלף מתוכם היברידיים או חשמליים (דגמי הפלאג אין של יונדאי לא מיובאים ארצה). החברה מייצרת את המנועים באופן עצמאי מזה 40 שנים, וההחלטה על המרת כל האמצעים, הכסף והיכולות של החברה אל עבר תחום ההינע החשמלי היא עוד מדרגה בדרך אל חשמול מלא של תעשיית הרכב העולמית.

יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5 (מקור: אתר יונדאי העולמי)

זאת ועוד, יונדאי וקיה שייכות לאותו הקונצרן, וייתכן מאוד כי ההחלטה הזו תשפיע גם על קיה – שם קווי ההינע משותפים (כפי שניתן לראות גם בתחום החשמלי – ביונדאי איוניק 5 ובקיה EV6). ליונדאי ישנה גם מחלקת מחקר ופיתוח ענפה בתחום הנעת המימן, שם הדגש הוא על כלי רכב מסחריים, וזו (לכל הפחות) לא תפגע מהמהלך (אנו אף נעריך כי חלק מהמשאבים הקיימים יופנו אליה, במקביל לפיתוח תחום ההינע החשמלי).

מספר רב של חברות הודיעו כבר כי בעשורים הקרובים כלל הליין שלהן יהפוך לחשמלי, ביניהן פיג'ו, וולוו וקונצרן פולקסווגן. יחד עם זאת, בין ההצהרות למציאות ישנו פער רב, כי יונדאי היא היחידה עד כה שלא רק הצהירה שתעשה כך או אחרת – היא הגיעה למצב של ביצוע. לאחר ההודעה הדרמטית הזו, כל שנותר לראות הוא כיצד יגיבו היצרניות המתחרות – מבית ומבחוץ – להחלטה חסרת התקדים הזאת. כמובן שדגמי יונדאי ימשיכו להימכר בעולם גם בגרסאות בנזין / דיזל / היברידיות / פלאג אין, היות והיצע המנועים כבר קיים, אך מתה ואילך, אל תצפו לראות מנועי בנזין מדגמים חדשים מתוצרת יונדאי.

גם אתם חושבים שמדובר בלא פחות מרעידת אדמה? או שלדעתכם החדשות האלו חסרות חשיבות, ומדובר באופנה חולפת? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי