חזקה יותר ועם קצב טעינה משופר: הכירו את סקודה אניאק החדשה – עם טווח נסיעה מירבי של 576 ק"מ

סקודה אניאק 2024 נחשפה רשמית - עם טווח נסיעה מקסימלי של 576 ק"מ, וקצב טעינה מקסימלי של 175 קילוואט. מה עוד התחדש בדגם?

סקודה אניאק הוא אחד הדגמים המדוברים בעולם החשמלי, ולא לחינם. לטענת החברה, בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 נמסרו 55,000 יחידות של האניאק ברחבי העולם, כאשר מדובר בעלייה של יותר מ-47% משנה לשנה. עד כה הדגם היה זמין בתצורה הרגילה שלו ובתצורת הקופה (שמבחן הדרכים שעשינו לו יפורסם בסופ"ש הזה), וכעת היצרן חושף את מתיחת הפנים שלו. אז מה השתנה בסקודה אניאק 2024?

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

סקודה אניאק 2024 (צילום: סקודה)
סקודה אניאק 2024 (צילום: סקודה)

פירוט רמות הגימור, ולראשונה בדגם: רמת גימור לורין קלמנט

האניאק 2024 מגיעה כעת ברמות גימור יעילות ובעלות כוח רב יותר, 85 ו-85x, שמחליפות את גרסאות ה-80 וה-80x הקודמות. בנוסף, יש את רמת הגימור הספורטיבית RS, שכוללת מערכת הנעה אחורית חדשה וחזקה יותר. דגם הכניסה, Enyaq 60, נותר ללא שינוי מבחינה טכנית. במסגרת השינויים, ירד כיתוב ה-"iV" על דלת תא המטען של הרכב, ובמקומו מופיע מיספור רמת הגימור.

ולראשונה, האניאק מגיעה גם ברמת הגימור הבכירה והמפוארת לורין קלמנט (Laurin & Klement). ברמת הגימור הזו, הרכב מגיע עם פנסי מטריקס LED מלפנים ופנסי LED אחוריים, תאורת כניסה ויציאה מונפשת, וגריל כרום מואר עם קריסטלים ו-131 נורות LED. בנוסף, ה-L&K מגיע עם גימור Platinum Grey בפגושים והמראות, מסילות גג כסופות, שמשות אחוריות מוכהות, וחישוקי סגסוגת בגודל 20 או 21 אינץ' שייחודיים לו.

מבפנים, הדגם כולל מושבי עור קדמיים חשמליים עם חימום, איוורור, זכרונות ועיסוי, ורקמה של Laurin & Klement על משענות הראש. ניתן לבחור בין 2 צבעים בתא הנוסעים – שחור או בז' (שמכונה Shell), שמשפיעים גם על גוון גימור העור של הדשבורד והקורות.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

סקודה אניאק ברמת גימור לורין קלמנט (צילום: סקודה)
סקודה אניאק ברמת גימור לורין קלמנט (צילום: סקודה)
הדשבורד ברמת גימור לורין קלמנט בגוון Shell (צילום: סקודה)
הדשבורד ברמת גימור לורין קלמנט בגוון Shell (צילום: סקודה)
המושבים ברמת גימור לורין קלמנט בצבע השחור (צילום: סקודה)
המושבים ברמת גימור לורין קלמנט בצבע השחור (צילום: סקודה)

מפרט טכני אניאק 2024

ונעבור למפרט הטכני של אניאק 2024, ונתחיל במנוע. הדגם החדש חזק יותר מקודמו ברוב הגרסאות שלו, ומגיע עם מערכת הנעה חשמלית בעלת כוח רב יותר. בגרסת ה-Enyaq 85 וגרסת ההנעה הכפולה Enyaq 85x, הספק המנוע גדל ל-281 כוחות סוס. ה-Enyaq RS מגיעה כעת עם הספק של 335 כוחות סוס. מהירות הנסיעה המקסימלית של הדגמים עלתה ל-180 קמ"ש. כפי שציינו לפני כן, דגם הכניסה (אניאק 60) נותר ללא שינוי מבחינה טכנית.

מבחינת יכולות ההאצה של הדגם, גרסת ה-RS מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.5 שניות, גרסת ה-85X תוך 6.6 שניות, וגרסת ה-85 תוך 6.7 שניות. גם כאן מדובר בשיפור לעומת הדגם היוצא.

סקודה אניאק קופה RS (צילום: סקודה)
סקודה אניאק קופה RS (צילום: סקודה)

זמני טעינה מהירים יותר עבור גרסאות ה-4X4

גרסאות ההנעה הכפולה Enyaq 85x ו-Enyaq RS מגיעות כעת עם קצב טעינה מהירה משופר. קצב הטעינה המהירה המקסימלי שלהן עומד כעת על 175 קילוואט. מה שאומר שטעינת הסוללה (בגודל 82 קוט"ש) מ-10 ל-80 אחוז נמשכת כעת רק 28 דקות – שמונה דקות, או 22%, פחות מבעבר. לעומתן, האניאק 85 בעלת ההנעה האחורית נטענת בקצב מרבי של 135 קילוואט.

בנוסף, הדגם מתוכנן כעת להשתמש בפונקציית ה"חימום מבעוד מועד של הסוללה", ויכול להתחיל לחמם אותה באופן אוטומטי כאשר הרכב נוסע לכיוון עמדת טעינה (בשימוש בניווט הפנימי ברכב).

שדרוג יעילות הסוללה גם הוא עושה את שלו, ומגדיל את טווח הנסיעה ל-565 קילומטרים עבור הקרוסאובר אניאק 85, ול-576 קילומטרים עבור תצורת הקופה. גרסת ה-85X מגיעה עם טווח נסיעה של עד 538 ק"מ בגרסה הרגילה, ועד 548 ק"מ בגרסת הקופה. דגם ה-RS מאפשר נסיעה של עד 541 ק"מ ו-547 ק"מ בהתאמה.

להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

סקודה אניאק RS (צילום: סקודה)
סקודה אניאק RS (צילום: סקודה)

שיפורים טכנולוגיים באניאק 2024

מערכת המולטימדיה של האניאק החדשה עברה שינוי עיצובי ופונקציונלי. בין השאר, תוכלו כעת להתאים לחצני גישה מהירה עבור הגדרות שונות ברכב, כמו סיוע לשמירה על הנתיב או הפשרת השמשה הקדמית.

גם התוכנה השתנתה, עם שיפורים של העוזרת הקולית ופונקציית הכניסה ללא מפתח. הזיהוי הקולי של העוזרת כעת מדויק יותר, והמערכת אפילו יכולה לתמלל פקודות שנאמרו. במקביל, נוספה גם פונקציית "Walkaway" – שנועלת את הדלתות באופן אוטומטי ומצפצפת כאשר אנחנו מתרחקים 2-2.5 מטרים מהרכב עם המפתחות. נוסף גם תפריט חדש במערכת המולטימדיה, דרכו ניתן לכוון בקלות את מושב הנוסע הקדמי (בכל הדגמים עם כוונון מושב חשמלי), כדי להתאים את המושב לילד או על מנת ליצור מרווח רגליים גדול יותר לנוסעים מאחור.

בגזרת הבטיחות, נוספה גם מערכת העזר Intelligent Speed ​​Assist. היא נעזרת בזיהוי תמרורים ובנתוני ניווט כדי להתאים אוטומטית ובצורה חלקה יותר את מהירות הרכב. לדוגמה, היא יכולה להגיע בהדרגה למהירות המותרת לפני הכניסה לשטח עירוני בנוי.

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

מסך המולטימדיה ברמת גימור לורין קלמנט (צילום: סקודה)
מסך המולטימדיה ברמת גימור לורין קלמנט (צילום: סקודה)

צפי הגעה לארץ

כרגע עוד לא ידוע מתי אניאק 2024 צפויה להגיע לישראל, ובאילו רמות גימור.

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.

סקודה אניאק קופה בגרסת rs (צילום: סקודה)
סקודה אניאק קופה בגרסת rs (צילום: סקודה)

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

מעוניינים להתייעץ לגבי רכבי סקודה? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

צפו במבחן של סקודה אניאק הקודמת בערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג
מבט מאחור (צילום: סקודה)
מבט מאחור (צילום: סקודה)