סוללות מיוצרה של BYD הסינית צפויות לעשות את דרכן לטסלה מודל Y מברלין

אחרי מספר חודשים של ספקולציות, כעת זה רשמי: טסלה מתחילה לעשות שימוש בסוללות של BYD ברכבי מודל Y שיצאו משערי המפעל בברלין

חברת BYD הסינית עושה המון רעש בישראל בתקופה האחרונה אחרי ההודעה על הגעתה הנה בחודשים הקרובים, אבל כעת היא יוצרת רעש גם בקרב חובבי טסלה ברחבי העולם, וביתר שאת – מי שצפוי לקבל בקרוב טסלה מודל Y מהמפעל של טסלה בברלין. הסיבה לכך: טסלה אישרה כי היא צפויה לעשות שימוש ראשוני בסוללות הבלייד של BYD ברכבי טסלה מודל Y שיצאו משערי המפעל לעיל.

BYD בישראל
טסלה מודל Y לצד ה-BYD SEAL שצפויה להגיע לארץ (מקור: אתרי יצרן)

חברת BYD הציגה את סוללות הבלייד שלה לפני כשנתיים, כאשר עיקר העניין עם סוללות אלו הוא הבטיחות שלהן במקרה של נזק פיזי לסוללה. אחת הבדיקות המבוצעות על הסוללות של BYD הינה החדרת מסמרים לסוללה עצמה בכדי לבדוק את ההשפעה של התאים אשר נחשפים לאוויר העולם – ובעוד שבמקרה של סוללת ליתיום למשל, עלולות בשלב כזה לעלות באש ולבעור בטמפרטורת של 500 מעלות, הסוללה של BYD הגיעה בסך הכל לטמפרטורה של בין 30 ל-60 מעלות, ולא פלטה שום עשן או להבות באופן שנראה לעין. בנוסף לכך, ובזכות המבנה הייחודי של הסוללה, BYD טוענת שניתן לייצר סוללה במימדים דומים לסוללת ליתיום – אך צפיפות האנרגיה בה תהיה גבוהה יותר, ובכך לאפשר טווח גבוה יותר על אותו גודל סוללה.

BYD בישראל
סוללות בלייד של BYD (מקור: אתר BYD)

הרומן של טסלה עם BYD החל עוד ב-2021, שנה אחרי הצגת סוללות הבלייד, וב-BYD טענו בזמנו כי הסוללות נמצאות בבדיקות ברכבי ניסוי של טסלה עצמה. יחד עם זאת, עיקר השמועות סבבו דווקא סביב שימוש בסוללות הבלייד של BYD במפעל של החברה בשנגחאי, ולא באירופה או בארה"ב. לבסוף, התגלה שהמפעל בשנגחאי כלל לא צפוי לעשות שימוש בסוללות אלו בעתיד הנראה לעין.

BYD בארץ
ה-BYD ATTO 3 (מקור: אתר BYD העולמי)

עפ"י המידע שנמסר מ-BYD לצד אינפורמציה ששותפה ברשת על ידי גורמים סיניים אנונומיים, לא רק שהסוללות נמצאות כבר בפועל במפעל של טסלה בברלין -אלא שייתכן מאוד וראשוני דגמי הטסלה מודל Y צפויים להתגלגל מפסי הייצור של המפעל עם סוללות אלו בתוכם כבר בסוף החודש הנוכחי, או לכל המאוחר בתחילת ספטמבר 2022 – ואלו יופיעו כפי הנראה בדגמי הסטנדרט ריינג' של המודל Y. עניין זה מצטרף לחדשות האחרונות לגבי הטסלה מודל Y – לפיהן, פרט להיותה החשמלית הנמכרת בעולם, היא צפוייה במהלך 2023 להפוך לרכב הנמכר ביותר בעולם, כשהיא תעקוף את הטויוטה קורולה – לה 1,150,000 יחידות שנמכרות בכל שנה בעולם. בארץ, היקף המכירות של המודל Y – שהחלה להמכר לפני מספר חודשים בישראל באופן רשמי, בעיקר ביחס למודל 3, פושר יחסית – כפי הנראה בגלל מחירה הגבוה, שמתחיל (נכון לכתיבת שורות אלו) מ-331,500 שקלים – מה שעלול להשתנות אם וכאשר דגמי הסטנדרט ריינג' יעשו את דרכם ארצה, עם הערכות לפיהן המחיר של דגם זה יענה סביב ה-260 אלף שקלים.

רוצים לקבל את העדכונים החמים ביותר לפני כולם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

מה דעתכם על הטמעת סוללות BYD ברכבי טסלה מודל Y? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי, או אצל החברים שלנו מקבוצת הפייסבוק מועדון רכב חשמלי!

טסלה מודל Y בישראל
מקור: אתר טסלה העולמי)