רכב הביצועים הראשון של Magma בדרך לישראל: GV60 Magma

מותג הביצועים החדש של ג'נסיס מתקרב לישראל, עם דגם הייצור הראשון שמביא ליישום מלא את חזון ה-Magma, כולל 650 כ"ס במצב Boost וטכנולוגיות נהיגה מתקדמות

ג'נסיס מאשרת כי ה-GV60 Magma, דגם הייצור הראשון שמבוסס על קונספט GV60 Magma שנחשף בשנה שעברה, יושק בישראל ברבעון השלישי של 2026. זהו הדגם הראשון תחת תת-המותג Magma, ומשמש כאבן דרך בכניסתה הרשמית של ג'נסיס לתחום רכבי ה-High Performance החשמליים. הדגם מייצג באופן ברור את הפילוסופיה והחזון הטכנולוגי שיגדירו את משפחת הדגמים הביצועיים העתידיים של היצרנית.

אז מה חשוב לדעת על הדגם?

אביזרי חובה לרכב החשמלי שלכם

GV60 Magma (צילום: ג'נסיס)
GV60 Magma (צילום: ג'נסיס)

ביצועים: 650 כ"ס במצב Boost

ה-GV60 Magma מצויד בשני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, המייצרים יחד 609 כ"ס. במצב Boost, הפעיל למשך כ-15 שניות, ההספק מטפס ל-650 כ"ס. המערכת מאפשרת האצה ל-200 קמ"ש ב-10.9 שניות בלבד, תוך שמירה על יציבות כוח גם בנהיגה מאומצת הודות להרחבת טווח ההספק המרבי של המנוע האחורי.

פונקציית בקרת הזינוק מספקת מומנט אופטימלי מעמידה, ושלושת מצבי הנהיגה – ספרינט, GT ו-MY – מאפשרים התאמה מדויקת של ה-e-LSD, מערכת ה-ESC ופרמטרים נוספים בהתאם לסגנון הנהיגה.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

GV60 Magma (צילום: ג'נסיס)
GV60 Magma (צילום: ג'נסיס)

כיול מתלים מחודש ובלימה משודרגת

מערכת המתלים של הדגם עברה כיול עומק הכולל שינוי גאומטריה, התאמה למרכז גלגול חדש ושילוב מערכות ECS ו-EoT המנהלות את הבולמים בזמן אמת. תותבי Hydro-G בחזית ותותבים דו-שכבתיים מאחור מפחיתים רעידות ומשפרים תחושת יציבות גם בעומסים גבוהים.

מערכת הבלימה הותאמה לביצועים הגבוהים עם קליפרים מונובלוק קדמיים, דיסקים בקוטר גדול וחומרי בלימה בדרגת GG בחלק האחורי. גלגלי 21 אינץ' משלימים את החבילה הביצועית.

למרות הצמיגים הרחבים, תא הנוסעים נשאר מבודד ושקט הודות לשימוש בזכוכית אקוסטית, איטום דלתות משופר ומערכת בקרת רעשים אקטיבית.

להרחבה בנושא מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

GV60 Magma (צילום: ג'נסיס)
GV60 Magma (צילום: ג'נסיס)

ממשק Magma

ה-GV60 Magma מצויד בממשק דיגיטלי ייעודי שפותח במיוחד עבור קו Magma. הפעלת מצב Magma משנה את לוח המחוונים לתצוגה ייחודית בת שלושה עיגולים המציגה נתוני G-Force, טמפרטורות מנועים וסוללה, מהירות ועוד. התצוגה העילית מספקת מידע מרכזי ללא הסחת דעת.

מערכת ה-VGS (העברת הילוכים וירטואלית) מדמה את דינמיקת הנהיגה של מנוע בעירה פנימית, כולל סאונד מנוע רב-סל"ד, תוך התאמת תפוקת המנוע, המומנט והבלימה הרגנרטיבית. במקביל, מצב דריפט משלב בין חלוקת כוח אחורית ל-e-LSD, בעוד מערכת HPBC מווסתת את טמפרטורת הסוללה למקסימום ביצועים במסלול.

קונספט Magma GT (צילום: ג'נסיס)
קונספט Magma GT (צילום: ג'נסיס)

קונספט Magma GT: מפת הדרכים לעתיד הביצועים של ג'נסיס

קונספט Magma GT, שנחשף בבכורה עולמית, שימש הצהרה ברורה על כוונותיה של ג'נסיס בתחום הביצועים. הוא הוצג במסגרת אסטרטגיית המותג שנחשפה באירוע יום המשקיעים בניו יורק, שם הצהירה החברה כי בכוונתה להפוך את דגם הקונספט לאייקון ביצועים ולבסיס עתידי להשתלבות בקטגוריית מרוצי ה-GT.

קונספט Magma GT (צילום: ג'נסיס)
קונספט Magma GT (צילום: ג'נסיס)

האבולוציה של תוכנית Magma

במהלך בכורת Magma הציגה ג'נסיס מגוון רחב של קונספטים ואבטיפוסים שהיוו תחנות בדרך: GV80 Coupe Concept, G80 Magma Special, G80 EV Magma Concept, G70 Track Taxi Nordschleife, סדרת דגמי X Gran, ההייפרקאר GMR-001 ועוד. התצוגה הדגישה כי Magma היא תוכנית רב-שנתית שנבנית בשלבי ניסוי והתפתחות מתמשכים – לא דגם בודד אלא מסלול פיתוח שלם.

ה-GV60 Magma Concept אף רשם הישג בולט בפסטיבל המהירות בגודווד 2024, שם זכה בתחרות Sunday Shootout בקטגוריית 4 המושבים עם זמן של 52.72 שניות – נתון שחיזק את הציפייה לגרסת הייצור.

השיווק העולמי של הדגם החל בקוריאה, ובמהלך 2026 יגיע גם לשווקים אירופיים, צפון אמריקאים ולישראל.

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

GV60 Magma (צילום: ג'נסיס)
GV60 Magma (צילום: ג'נסיס)

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

רוצים לדבר על רכבי ג'נסיס ומאגמה? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

לקריאה וצפייה בנושאים נוספים

מבחן רכב לג'נסיס GV60 – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג