בקרוב מאוד: חשיפת יונדאי איוניק 3 – רכב חשמלי מתקדם במחיר נגיש

יונדאי איוניק 3 יוצג לראשונה בחודש הבא וימוצב בין דגמי יונדאי אינסטר ויונדאי קונה החשמליים. הדגם החדש צפוי להציע טווח מירבי של 590 ק"מ, מערך תוכנה מתקדם ותג מחיר נגיש שיתחרה בדגמי הכניסה לשוק החשמלי. כל הפרטים שידועים לנו

יונדאי צפויה להציג בתחילת ספטמבר 2025, במסגרת תערוכת הרכב במינכן, את יונדאי איוניק 3 (IONIQ 3) – רכב חשמלי חדש שנועד להרחיב את משפחת ה-IONIQ ולבסס את מעמד החברה כאחת המובילות בשוק החשמליות העולמי. הרכב יוצב בין דגם ה-Inster החשמלי החדש לבין יונדאי קונה החשמלית המוכרת, ויציע שילוב של מחיר נגיש עם מערכות מתקדמות. עוד לפני שיש לנו תמונות ומפרט מלא – מה כבר ידוע לנו על הרכב?

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

יונדאי אינסטר קרוס החשמלית (צילום: יצרן)
יונדאי אינסטר קרוס החשמלית (צילום: יצרן)

מפרט טכני של יונדאי איוניק 3

מדובר ברכב שישב למעשה על טווח הביניים של יונדאי: קטן במעט מהקונה החשמלית, אך מצויד במערכות עדכניות יותר, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת ממשק המשתמש. בחברה מבטיחים כי האיוניק 3 תציע חוויית נהיגה חדשנית, עם מערכת ההפעלה Pleos החדשה, המדמה במידה רבה ממשק של סמארטפון – מתוך מטרה להנגיש את הרכב לקהל רחב יותר ולהפוך את התפעול לידידותי ופשוט.

ה-IONIQ 3 ישווק בשתי גרסאות עיקריות: גרסת בסיס עם סוללת 58.3 קוט"ש, שתעניק טווח נסיעה של כ-420 קילומטרים (לפי תקן WLTP), וגרסה מתקדמת יותר עם סוללת 81.4 קוט"ש, המבטיחה טווח של כ-590 קילומטרים. בכך למעשה הרכב צפוי להעניק מענה הן ללקוחות עירוניים הזקוקים לטווח קצר יותר, והן לנהגים המבקשים טווח ארוך ונוחות בנסיעות בין עירוניות.

בכל הנוגע למערכות החשמלית, הדגם ישתמש במערכת 400 וולט, בניגוד לדגמי הדגל של החברה – יונדאי איוניק 5, יונדאי איוניק 6 ויונדאי איוניק 9 – שמצוידים במערכת 800 וולט. ההחלטה נובעת משיקולי עלות, כאשר יונדאי שואפת להנגיש את הדגם החדש במחיר נמוך יחסית, מבלי לוותר על טווח ביצועים נרחב.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

קיה ev3 (צילום: קיה)
קיה ev3 (צילום: קיה)

המחשבה מאחורי יונדאי איוניק 3

הייצור של הדגם החדש יתבצע במפעל יונדאי שבטורקיה, מהלך שמטרתו לצמצם עלויות ייצור והובלה ולשמור על תג מחיר תחרותי. לפי ההערכות, מחירו של ה-IONIQ 3 יעמוד בבריטניה על כ-35 אלף ליש"ט (כ-158 אלף שקלים), נתון שעשוי להציב אותו ברמה דומה, ואף מעט נמוכה יותר, מזו של הקונה החשמלית.

מנכ"ל יונדאי אירופה, Xavier Martinet, הדגיש כי המטרה של החברה היא להעניק "כיסוי מלא של שוק הרכב החשמלי". לדבריו, דגמי האינסטר והאיוניק 3 יאפשרו לחברה לפנות לכל פלחי השוק – החל מלקוחות המחפשים רכב קומפקטי וזול, ועד לאלו המבקשים חשמלית מתקדמת עם טווח גדול יותר. עוד הוסיף כי למרות שהמעבר לחשמל מתבצע בקצב איטי יותר מהצפוי, מדובר בתהליך בלתי הפיך: "אנשים לא חוזרים למנועי בנזין לאחר שהם מתנסים בנהיגה ברכב חשמלי".

הדגם החדש צפוי להתחרות ישירות בקיה EV3 – הרכב החשמלי הנמכר ביותר בבריטניה השנה והמבוקש ביותר באירופה בחודשים האחרונים. הקרב בין שני המותגים הקוריאניים, שנחשבים לאחים באותה קבוצה, צפוי להיות אחד המעניינים ביותר בשוק החשמליות ב-2025. יונדאי מצידה בונה על כך שה-IONIQ 3 יכבוש את ליבם של הנהגים האירופיים בזכות שילוב בין עיצוב, טכנולוגיה ומחיר.

יונדאי קונה חשמלית
בארץ כבר כמעט שנה, והשוק הפך אותה לאחת האפשרויות האטרקטיביות

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

אנו מקווים לחזרתם המהירה והשלמה של כל החטופים ומאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

רוצים לדבר על רכבי יונדאי? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

לקריאה וצפייה בנושאים נוספים

מבחן הוידאו המקיף ליונדאי קונה ההיברידית – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג