ספורטאז' LONG היברידי: קיה לוקחת את הספורטאז' צעד קדימה – ועוד 145 מ"מ

יותר מרווח, יותר אבזור ו-230 כ"ס: גרסת ה-LONG החדשה של קיה שואפת להוביל שוב את מכירות הקרוסאוברים בישראל

קיה ספורטאז' הייבריד בגרסת ה-LONG מגיעה לישראל לאחר מתיחת פנים. הדגם, שנחשב לאחד מהרכבים הנמכרים ביותר בישראל בכל הזמנים, מגיע כגרסה ארוכה ומאובזרת במיוחד של משפחת הספורטאז' ומציב דגש על מרחב פנימי משופר, תא מטען גדול וטכנולוגיה היברידית עדכנית. ההשקה מגיעה לאחר ביקוש גבוה לדגם ההיבריד שהוצג במהלך השנה, ובטלקאר, יבואנית המותג לישראל, מדגישים כי גרסת ה-LONG מיועדת לענות על דרישות משק בית וציי רכב המחפשים שילוב של נוחות, שימושיות ויעילות דלק.

אז מה חשוב לדעת על הדגם?

מתלבטים לגבי מעבר לרכב היברידי? מדריך רכב היברידי יעשה לכם סדר!

קיה ספורטאז' הייבריד בגרסת ה-LONG (צילום: יצרן)
קיה ספורטאז' הייבריד בגרסת ה-LONG (צילום: יצרן)

עיצוב קיה ספורטאז' הייבריד LONG

העיצוב החיצוני של קיה ספורטאז' עבר רענון על פי פילוסופיית Opposites United של קיה, שמבליטה קווים נועזים ומודרניים לצד פרטי עיצוב דיגיטליים. חזית הרכב קיבלה פגושים מעוצבים מחדש, גריל "אף הנמר" במראה דיגיטלי יחודי ויחידות תאורת LED חדשות המעוצבות בדגם של מפת כוכבים היוצרת חתימת אור מובהקת ביום ובשעת הערב. הצללית הכללית נשמרת כקרוסאובר דינמי אך עם נוכחות כבישית מחודדת המודגשת בקווים חדים ובשילוב פרופורציות המותאמות לבסיס גלגלים ארוך יותר. בתא הנוסעים ניכר שדרוג חומרים ועיבוד פנים, כאשר הלוח המרכזי והממשקים הדיגיטליים משתלבים עם פרטי גימור עדינים היוצרים תחושת פרימיום מחושבת.

קיה ספורטאז' הייבריד בגרסת ה-LONG (צילום: יצרן)
קיה ספורטאז' הייבריד בגרסת ה-LONG (צילום: יצרן)

מפרט טכני קיה ספורטאז' LONG היברידית

קיה ספורטאז' הייבריד LONG מבוססת על יחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 180 כוחות סוס יחד עם מנוע חשמלי וסוללת ליתיום-יון בגודל 1.49 קווט"ש. ההספק המשולב עומד על 230 כוחות סוס, כאשר העברת הכוח נעשית אל הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה שמטרתה לספק העברה חלקה ויעילה בין מקורות ההנעה.

מערכת ההנעה מתוכננת לאפשר שילוב בין ביצועים מיידיים לתצרוכת דלק חסכונית, ולמיקום הסוללה מתחת לשורה השנייה אין השפעה ניכרת על מרחב הרגליים האחורי. ממדי הדגם בגרסת ה-LONG כוללים בסיס גלגלים של 2,756 מ"מ (תוספת של 76 מ"מ לעומת הגרסה הקצרה) ואורך כולל של 4,660 מ"מ (תוספת של 145 מ"מ), גובה של 1,666 מ"מ בדגם הפרימיום ורוחב זהה לשאר הדגמים בסדרה.

מרווח הרגליים במושב האחורי עומד על 1,048 מ"מ, ונפח תא המטען בשימוש רגיל מגיע ל-633 ליטר; בהורדת שורת המושבים השנייה נפח ההטענה גדל עד ל-1,923 ליטר. בשטח הביצועים המערכת מאפשרת האצה וביצועים נאותים לקטגוריה, בעוד שבחישוב הכולל מערכות ניהול המנוע והחשמל מאופשרות לאיזון בין כוח לחיסכון.

קיה ספורטאז' הייבריד בגרסת ה-LONG (צילום: יצרן)
קיה ספורטאז' הייבריד בגרסת ה-LONG (צילום: יצרן)

איבזור

רמת הגימור פרימיום של הספורטאז' הייבריד LONG מציעה חבילת אבזור עשירה המיועדת לנוחות ותפעול יום-יומי ברמה גבוהה. מרכז הפיקוד במרכב כולל מסך מולטימדיה ראשי בגודל 12.3 אינץ' עם ממשק בעברית ותמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay אלחוטיים, כאשר לוח המחוונים הדיגיטלי מגיע בגודל 12 אינץ' ומלווה במסך מידע נוסף בגודל 4.2 אינץ'. המושבים הקדמיים מיועדים לנוחות מקסימלית וכוללים כוונון חשמלי למושב הנהג עם זיכרון, כמו גם כוונון חשמלי למושב הנוסע וגימור עור עם חימום ואוורור.

המענה לחיבוריות וטעינה כולל משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB-C גם בדפנות המושבים הקדמיים ופתרונות קישוריות מתקדמים. לוח הפיקוד משתלב בבורר הילוכים צורת חוגה מן הסוג Shift By Wire, ומשוטי שליטה מאחורי ההגה מאפשרים בחירה בין רמות רג'נרציה שונות. נוחות הנוסעים משודרגת בבקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם יציאות מיזוג לנוסעים מאחור, תאורת אווירה פנימית, חלון גג פנורמי נפתח ודלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, וכל אלה משלימים חוויית נסיעה בעלת אופי פרימיום.

קיה ספורטאז' הייבריד בגרסת ה-LONG (צילום: יצרן)
קיה ספורטאז' הייבריד בגרסת ה-LONG (צילום: יצרן)

בטיחות ומערכות עזר

הספורטאז' LONG מצויד בחבילת בטיחות מקיפה הכוללת שמונה כריות אוויר המפרידות בין הנהג לנוסעים במצבי התנגשות שונים, וכן מערכות סיוע אקטיביות שנועדו למנוע או לצמצם אירועי תאונה. מערכת למניעת התנגשות קדמית פועלת עם זיהוי הולכי רגל ורוכבים דו-גלגליים כדי לאתר סכנות לפני הגעה אליהן, בעוד מערכות נוספות שומרות על מרכז הנתיב ומונעות סטייה מהנתיב החל ממהירויות עירוניות ועד מהירויות כביש מהיר. לרכב מערכת ניטור שטחים מתים ואזהרות על תנועה חוצה מאחור, כולל התערבות בלימה במצבי חירום בעומס נמוך, ובקרת שיוט אדפטיבית לשמירה מרווח ובקרה בזמן נהיגה אוטונומית חלקית. בנוסף מופיעות מערכות תומכות כגון התרעת עייפות הנהג, אורות גבוהים אוטומטיים ותזכורת לבדיקת המושב האחורי לפני יציאה מהרכב. מכלול המערכות האקטיביות והפסיביות מיועד לאפשר לנהג רמת הגנה גבוהה ולתרום לציון בטיחות גבוה בנסיעה שוטפת ובמצבי חירום.

קיה ספורטאז' היברידית בגרסת ה-LONG (צילום: יצרן)
קיה ספורטאז' היברידית בגרסת ה-LONG (צילום: יצרן)

מחיר קיה ספורטאז' LONG היברידי

גרסת ה-LONG ההיברידית ברמת הגימור פרימיום תשווק בישראל במחיר של 209,900 שקלים, לפני אגרת רישוי.

קיה ספורטאז' היברידי LONG (צילום: יצרן)
קיה ספורטאז' היברידי LONG (צילום: יצרן)

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

רוצים לדבר על רכבי קיה? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

לקריאה וצפייה בנושאים נוספים

השקת קיה EV3 בישראל בטיפה יותר מדקה – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג